Mity i fakty o wakacjach warszawiaków
Badanie obrazujące preferencje wypoczynkowe mieszkańców stolicy przeprowadziła agencja SW Research.
Okazuje się, że w tym roku mniejsza liczba warszawiaków zadeklarowała chęć wyjazdu nad Morze Bałtyckie (26,6 proc; w zeszłym roku 71,3 proc.), na Mazury (16,4 proc., w 2014 roku 44,1 proc.) lub w góry (12,5 proc, rok temu 43,2 proc.). Jednocześnie coraz więcej mieszkańców stolicy wypoczywa zagranicą. Badanie pokazuje także, na ile korzystają oni z możliwości i atrakcji jakie w tym okresie przygotowała dla nich Warszawa.
Zdecydowana większość respondentów odpowiedziała, że w czasie wakacji najchętniej spotyka się ze znajomymi (80,5 proc.), a ponad połowa warszawiaków zadeklarowała, że chętnie korzysta z letniej oferty kulturalno-rozrywkowej przygotowanej przez ratusz. Wśród najczęściej udzielanych odpowiedzi o sposób spędzania wolnego czasu badani wymieniali m.in. wyjazdy krajowe, wyjścia do teatru oraz samodzielną naukę (np. studia). Ciekawym aspektem jest wiedza dotycząca korzystania z wakacyjnej oferty stolicy , bez ponoszenia nakładów finansowych. Tutaj największy odsetek pytanych wskazało na Multimedialny Park Fontann na Podzamczu (ponad 70 proc.). Drugie w zestawieniu znalazły się kina plenerowe (64,6 proc.) i dalej siłownie zlokalizowane na świeżym powietrzu (57,1 proc. respondentów).
Wiedza o tej ofercie pokrywa się w całości z preferencjami mieszkańców Warszawy, w zakresie korzystania z niej. Tu także zadeklarowane atrakcje były najczęściej odwiedzane przez samych ankietowanych. Z kolei najmniejsze zainteresowanie wzbudzały jak do tej pory: festiwal Warszawa Singera (4 proc.), letnie plenerowe spektakle Teatru Polonia (5,5 proc.) oraz festiwal Strefa Ciszy w Łazienkach Królewskich (6,5 proc.).
Z badania wynika również, że częściej z możliwości spędzania czasu wolnego korzystają mieszkańcy Warszawy, aniżeli stref podmiejskich. Być może wynika to z faktu, że osoby mieszkające pod Warszawą muszą przeznaczyć pewną sumę pieniędzy na dojazd do stolicy. W finale zatem, korzystanie z oferty nie jest dla nich całkowicie bezpłatne.
Agencja badawcza zapytała też o ocenę oferty kulturalnej w ramach tegorocznego "Lata w mieście". Zdecydowana większość (70 proc.) odpowiedziała, że jest zadowolona z atrakcji oferowanych przez stolicę. Połowa uważa, że jest ich za mało. Natomiast co dziesiąty warszawiak twierdzi, iż nie jest ona dostosowana do jego preferencji. Badanie zostało przeprowadzone przez agencję SW Research wśród użytkowników panelu on-line w dniach 31.07-04.08 br. Analizie poddano grupę 401 Internautów w wieku 15-86 lat.
Przeczytajcie też: Wymiany nawierzchni, remonty, imprezy. Gdzie spodziewać się utrudnień?