Miasto wypowiada wojnę nielegalnym reklamom
Wraz z organizacjami pozarządowymi i mieszkańcami ratusz sprawdzi, ile nielegalnych reklam znajduje się w naszym mieście
Ratusz wraz z organizacjami pozarządowymi rozpoczyna prace nad audytem reklamowym.* Wspólnie sprawdzą, ile jest nielegalnych nośników w wybranych miejscach Warszawy i jak egzekwować lokalne przepisy, które ich dotyczą.*
Chcemy wykorzystać możliwości, jakie dają przepisy zawarte w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego.* Sprawdzimy, w których miejscach objętych planem nielegalnych reklam jest najwięcej i jak egzekwowane jest prawo dotyczące ich usuwania* - mówi Wojciech Wagner, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej m.st. Warszawy.
Zobacz także: Tak będzie wyglądał budynek Universalu!
Uczestnicy audytu wezmą pod lupę wszystkie reklamy znajdujące się na terenach objętych wybranym planem miejscowym. Następnie sprawdzą, czy zostały umieszczone legalnie. Jeśli nie, poinformują o tym Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego.
Taka kompleksowa kontrola pozwoli zdobyć wiedzę niezbędną do podjęcia konstruktywnej walki z nielegalnymi reklamami w Warszawie – zaznacza Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.
Organizatorzy akcji zaprosili do współpracy osoby zainteresowane kwestią poprawy estetyki miasta: mieszkańców, organizacje pozarządowe i przedsiębiorców. Wspólnie stworzyli bazę ekspertów, którzy wesprą akcję i pomogą w przeprowadzeniu audytu. Chętnych nie brakowało. W warsztatach WAW City Hub, które zapoczątkowały projekt, wzięło udział kilkadziesiąt osób.
Audyt reklamowy to wspólny projekt Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej m.st. Warszawy i stowarzyszenia Miasto Moje a w Nim, realizowany w ramach inicjatywy WAW City Hub.
Zobacz także: Reklamowy koszmar w Warszawie