Legioniści zachęcają do dbania o tereny nadwiślańskie. Akcja "Wyjdź na czysto"
Zarówno wędkarze, imprezowicze, rowerzyści jak i piłkarze i kibice powinni pamiętać o sprzątaniu po sobie
Piłkarze Legii zachęcają swoich kibiców do dbania o tereny nadwiślańskie, popierając kampanię „Dzielnica Wisła. Wyjdź na czysto”. Celem akcji jest zbudowanie poczucia odpowiedzialności za wspólną, nadwiślańską przestrzeń i dbanie o te tereny.
Przestrzeń nad Wisłą ma służyć wszystkim tak samo. Zarówno wędkarze, imprezowicze, rowerzyści jak i piłkarze i kibice powinni pamiętać o sprzątaniu po sobie. Tak, by każdy mógł czuć się swobodnie. Jak u siebie. Takie zachowania i postawy postanowili promować zawodnicy warszawskiego klubu : Guilherme, Inaki Astiz, Bartek Kalinkowski, Jakub Kosecki, Jakub Rzeźniczak, Orlando Sa, Tomasz Jodłowiec, także trener Jacek Magiera. **
Warszawiacy uwielbiają spędzać wolny czas nad Wisłą, jednak zbyt wielu z nich zostawia po sobie niechciane pamiątki. Każdego dnia tereny nad Wisłą szpecą tony śmieci. Butelki szklane i plastikowe, kapsle, puszki, reklamówki czy niedopałki nie tylko psują wizerunek nadwiślańskich brzegów, ale także są niebezpieczne dla ludzi i zwierząt.
O tym, że Startuje kampania informacyjno edukacyjna „Dzielnica Wisła. Wyjdź na czysto” informowaliśmy jeszcze w kwietniu . Jej główne działania realizowane mają być na całym warszawskim odcinku Wisły. Na bulwarze, miejskich plażach, w rejonie Portu Czerniakowskiego, na Nadwiślańskim Szlaku Rowerowym i ścieżce rekreacyjnej na praskim brzegu pojawią się edukatorzy, którzy będą przemierzać tereny nadwiślańskie. Ich zadaniem będzie krzewienie idei utrzymywania porządku w ramach „Dzielnicy Wisła”. Przede wszystkim jednak będą rozdawać praktyczne gadżety związane z akcją – worki na śmieci oraz przenośne popielniczki. Kampania potrwa pięć miesięcy – od maja do końca września.
Dodatkowo na początku lipca otwarty zostanie punkt wymiany, w którym każdy, kto włączy się do akcji, będzie mógł wymienić zebrane i posegregowane odpady na gadżety, które umilą czas spędzany nad Wisłą. Punkt zlokalizowany będzie w pobliżu mostu Poniatowskiego po stronie śródmiejskiej.
Do akcji włączyli właśnie warszawscy sportowcy, którzy przekazali koszulki ze swoimi autografiami. T-shirty będą nagrodami w konkursie organizowanym na oficjalnym fanpejdżu kampanii "Dzielnica Wisła. Wyjdź na czysto" .
Przeczytajcie też: Gdzie spędzić słoneczny weekend? Przegląd warszawskich basenów