RegionalneWarszawaKoronawirus. Akcja „Nie pozwolę ci się zamknąć”. Możesz pomóc przedsiębiorcom

Koronawirus. Akcja „Nie pozwolę ci się zamknąć”. Możesz pomóc przedsiębiorcom

Jeśli chcesz pomóc przedsiębiorcom, zagrożonym epidemią koronawirusa, dołącz do akcji „Nie pozwolę ci się zamknąć”. W ramach akcji można przekazać wybranym zakładom zaliczkę na poczet przyszłej usługi. Usługę będzie można zrealizować po zakończeniu epidemii.

Koronawirus. Akcja „Nie pozwolę ci się zamknąć”. Możesz pomóc przedsiębiorcom
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Urząd Miasta Warszawa

25.03.2020 14:59

Kryzys wywołany epidemią koronawirusa uderzy w pierwszej kolejności w najmniejszych przedsiębiorców. Grozi im zamknięcie zakładów i zwalnianie pracowników.

Aby pomóc przedsiębiorcom, można dołączyć do akcji przekazując wybranym przez siebie zakładom zaliczkę na poczet przyszłej usługi. Można też zachęcić znajomych do udziału w akcji w mediach społecznościowych.

Zapłać teraz, zrealizuj usługę później

Akcja „Nie pozwolę ci się zamknąć” polega na przekazaniu właścicielowi swojego ulubionego salonu fryzjerskiego, kawiarni czy pizzerii wsparcia finansowego w postaci zaliczki. Kwota pomoże mu pokryć bieżące koszty działalności. Realizacja usługi nastąpi po oficjalnym zniesieniu stanu epidemii, gdy przywrócone zostanie funkcjonowanie punktów usługowo-handlowych.

Ważne wzajemne zaufanie

Akcja opiera się na wzajemnym zaufaniu i kontakcie klienta i mikroprzedsiębiorcy. Inicjatorem akcji jest Krajowa Izba Gospodarcza. Nie pośredniczy ona natomiast w relacji.

– Macie swojego ulubionego fryzjera, ukochaną kosmetyczkę, gdzie chodzicie od lat? Świetną kawiarnię czy restaurację pod domem albo cukiernię? Decyzją rządu, wszystkie te miejsca ze względu na zagrożenie koronawirusem są teraz zamknięte, a ich właściciele mierzą się z dużo niższymi obrotami. Jako miasto uruchomiliśmy specjalny program wsparcia, a Krajowa Izba Gospodarcza ruszyła właśnie z akcją, dzięki której każdy z nas może pomóc lokalnym przedsiębiorcom i rzemieślnikom przetrwać ten trudny okres – powiedział wiceprezydent m.st. Warszawy Michał Olszewski,.

Jak pomóc mikroprzedsiębiorcom?

  1. Skontaktuj się z mikroprzedsiębiorcą, którego chcesz wesprzeć (mail/telefon/ media społecznościowe).
  2. Określ, za jaką usługę/towar chcesz zapłacić.
  3. Ustal, jak możesz przekazać zaliczkę (przelew, płatność kartą, gotówka).
  4. Ustal indywidualnie z przedsiębiorcą, kiedy możesz otrzymać usługę/towar.
  5. Wpłata zaliczki jest dokumentowana fakturą lub – gdy zaliczkę wpłaca osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej – paragonem z kasy fiskalnej. Niektórzy podatnicy, w tym najmniejsi przedsiębiorcy nie muszą posiadać kasy. Ustal indywidualnie, w jaki sposób otrzymasz potwierdzenie zapłaty.

Warto pamiętać, że:

  1. Przyjęcie zaliczki to umowa gwarantująca, że w przyszłości otrzymasz usługę/towar. Zarówno Ty, jak i sprzedający możecie się z niej wycofać. Wtedy zaliczka powinna być zwrócona.
  2. Zgodnie z przepisami prawa cywilnego, roszczenie o rozliczenie zaliczki wygasa z upływem 6 lat od dnia wpłaty (konsumenci). W przypadku umowy zawartej z przedsiębiorcą – 3 lat.

– Mikroprzedsiębiorcy to ogólne określenie pewnej grupy społecznej na rynku pracy. Ale to przecież również bardzo konkretna – dla każdego z nas – pani fryzjerka, która od lat dba o nasze włosy, ulubiona osiedlowa cukiernia, gdzie wpadamy po ciastka do kawy, szewc, który od lat naprawia nam nasze buty. Kropla drąży skałę. Jeśli każdy z nas wesprze choćby jeden taki zakład czy punkt gastronomiczny, to mamy szansę zrobić coś ważnego i uratować niejeden zakład przed zamknięciem – powiedziała Ewa Janus-Khouri, p.o. dyrektora Biura Komunikacji Krajowej Izby Gospodarczej.

Wsparcie w mediach społecznościowych

Mikroprzedsiębiorców można także wesprzeć w mediach społecznościowych. Wystarczy na swoim profilu udostępnić grafiki akcji, przygotowane przez KIG, i rozpowszechnić je wśród znajomych. Warto też wrzucać własne zdjęcia i pochwalić się udzielonym wsparciem.

„Nie pozwolę ci się zamknąć” to ogólnopolska kampania Krajowej Izby Gospodarczej realizowana w ramach projektu KIG #SolidarnizBinzesem. Celem jest popularyzacja idei finansowego wsparcia mikro- i małych przedsiębiorstw, którym grozi upadłość.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)