Koniec utrudnień. Pociągi kursują już nad Trasą Świętokrzyską
Długość aktualnie budowanego odcinka Trasy Świętokrzyskiej to 1,2 km. Koszt tej inwestycji to 76 mln zł.
Najtrudniejsza operacja na budowie Trasy Świętokrzyskiej zakończyła się sukcesem. Pociągi SKM, KM oraz Pendolino wróciły do planowych rozkładów jazdy.
Budowa Trasy Świętokrzyskiej przebiega perfekcyjni e i bez żadnych poważnych zakłóceń. Zgodnie z zapowiedziami operacja wsunięcia tunelu drogowego pod ruchliwą trasę kolejową do Legionowa trwała tylko dwa tygodnie – i zakończyła się zgodnie z planem w weekend.
Pociągi wracają na swoje trasy
Od niedzieli pociągi SKM linii S9 oraz Kolei Mazowieckich R9 i R90 znów kursują według podstawowego rozkładu jazdy, obowiązującego przed remontem. Pozostałe linie – S1, S2 i S3 – także kursują wg rozkładu podstawowego, z niewielkimi zmianami dotyczącymi pojedynczych pociągów. Podobnie do stałych rozkładów wróciły przejeżdżające tą trasą pociągi dalekobieżne PKP Intercity.
Dzięki sprawnej pracy budowlańców z firmy Strabag na miejscu są już dwa z trzech tuneli pod torami, którymi Trasa Świętokrzyska będzie biegła z Pragi na Targówek Fabryczny (i odwrotnie). Trzeci z tuneli powstanie, według planu, pomiędzy 5, a 22 września 2016 r. On, na szczęście, nie powinien już spowodować tak dużych utrudnień w ruchu.
Koszt inwestycji
Długość aktualnie budowanego odcinka Trasy Świętokrzyskiej (od ul. Kijowskiej na Pradze do Zabranieckiej na Targówku Fabrycznym) to 1,2 km. Koszt tej inwestycji to 76 mln zł. Zgodnie z zapowiedziami droga ma być gotowa we wrześniu 2017 roku.
Trasa Świętokrzyska będzie dla mieszkańców Targówka świetnym skrótem, pozwalającym ominąć korki przy pl. Wileńskim, w drodze na Pragę Południe oraz miedzy innymi do Śródmieścia.
Źródło: (targowek.info)
Przeczytaj też: Ministerstwo odmawia dotacji dla Muzeum Techniki