Kierowcy ciężarówek jeżdżą po stolicy jak chcą!
W nosie mają obowiązujące przepisy!
20.12.2012 | aktual.: 12.09.2019 10:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Do Wydziału Ruchu Drogowego wciąż napływają informacje o lekceważeniu przez kierujących istniejącego oznakowania. Często* "skracają" sobie drogę, nie zwracają uwagi na godziny kursu, jednym słowem - w nosie mając zarówno przepisy, jak i mieszkańców miasta.*
Dlatego policja podejmuje działania kładące nacisk na tego typu wykroczenia, ukierunkowane na eliminację zachowań sprzecznych z prawem.
Jeszcze w 2006 roku Prezydent m.st. Warszawy wydała Zarządzenie Nr 4013/2006 w sprawie ograniczeń w ruchu pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton. Określono w nim, że z dniem 2 listopada 2006 r. na terenie m.st. Warszawy w godz. 7.00-10.00 oraz 16.00-20.00, wprowadzony zostaje na warszawskich ulicach zakaz ruchu pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton.
Wprowadzony zakaz ruchu nie dotyczy pojazdów z identyfikatorem C-16, którego wydawanie powierzono Zarządowi Dróg Miejskich w Warszawie.
Niezależnie od wprowadzonego zakazu, na terenie miasta wyznaczone są strefy, w których obowiązują całodobowe zakazy poruszania się pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 oraz 5 ton. Podobnie jak w przypadku pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu 16 ton, również i w tym przypadku ruch pojazdów reglamentowany jest identyfikatorami o symbolu C5 i C10 (pod znakiem drogowym zakazu umieszczona jest tabliczka z napisem: „nie dotyczy pojazdów z identyfikatorem C5 lub C10”).
WRD podjął teraz dodatkowe działania przeciwko łamaniu wymienionych przepisów. Działania policji mają na celu zapewnienie płynności w ruchu drogowym na głównych ciągach komunikacyjnych m.st. Warszawy w godzinach wzmożonego ruchu pojazdów, skierowanie ruchu ciężarowego, w tym tranzytowego, na drogi alternatywne, egzekwowanie przepisów ruchu drogowego i wyrobienia wśród kierujących pojazdami ciężarowymi, poczucia nieuchronności kary za działania sprzeczne z prawem.