Jan Paweł II na stołecznych bilbordach wyborczych
Polski papież w krawacie i garniturze. O co chodzi?
18.03.2015 12:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Elegancko ubranego Karola Wojtyłę, z białą piuską na głowie, możemy zobaczyć na bilbordach umieszczonych w 20 punktach miasta. Papież spogląda na Warszawę i jej mieszkańców m.in. na Czerniakowskiej, Wale Miedzeszyńskim, skrzyżowaniu al. Prymasa Tysiąclecia i Al. Jerozolimskich i na ul. Grzybowskiej. Zobaczymy go oczywiście także w al. Jana Pawła II.
Przeczytajcie też: Kontrowersyjne bilbordy w Warszawie!
O co chodzi?
To nowy pomysł Centrum Myśli Jana Pawła II na nową kampanię społeczną z okazji 10. rocznicy śmierci Papieża Polaka, która przypada 2 kwietnia. Przebiega ona pod hasłem "Twój kandydat w codziennych wyborach".
Jak mówią organizatorzy akcji, ta kampania ma pobudzić Polaków do myślenia o wyborach, jakie podejmujemy każdego dnia. Czy rzeczy, które robimy dzielą czy łączą ludzi? Czy dajemy miłość, czy pogardę w codziennym świecie? Chodzi o pokazanie doniosłości naszych codziennych wyborów, jakich dokonujemy w świecie.
"Akcja celowo nawiązuje do tradycyjnej kampanii przedwyborczej. - Prawdziwe wybory są codziennie. Wybierz Karola Wojtyłę i śmiało idź naprzód. Wybieraj go codziennie. Nie tylko 2 kwietnia. To jest Kandydat, który Cię nie zawiedzie bez względu na to, jakie masz poglądy polityczne. Niczego nie obiecuje i nikomu się nie narzuca. Jest ponad politycznymi gierkami i nie uprawia marketingu. Głosi prawdę i dobro" - mówią organizatorzy.
Centrum Myśli Jana Pawła II od dziewięciu lat towarzyszy warszawiakom w uroczystościach rocznicowych. Każdego roku do innego odbiorcy kierując swoje przesłanie. - W 2011 roku zaprowadziliśmy małego Lolka do sześciolatków, później Wojtyła młodzieniec mówił do gimnazjalistów, że życie jest jak labirynt. W 10. rocznicę spoglądamy w kierunku każdego Polaka i jego codziennych wyborów – tłumaczy Wawalove.pl Norbert Szczepański z Centrum.
Koszty kampanii, w tym wykupienie miejsc na billboardy, ponosi w całości Centrum JP2. Jako instytucja kultury podlegająca władzom samorządowym ma własny budżet, przyznawany decyzją radnych (tym roku są to ok. 4 mln zł). – Centrum już od lat organizuje różne wydarzenia związane z rocznicą śmierci papieża Jana Pawła II. Także ta tegoroczna kampania jest zgodna ze statutem działania tej instytucji. Odbieramy ją pozytywnie. Zresztą, ostateczny wygląd billboardów konsultowany był z prezydent Hanną Gronkiewicz-Waltz i zaakceptowany przez nią – mówi Wawalove.pl Bartosz Milczarczyk, rzecznik stołecznego Ratusza.
Dołącz do wydarzenia na portalu społecznościowym
W ramach kampanii na Facebooku pojawiło się także wydarzenie pod hasłem "100 000 podpisów dla Karola Wojtyły". - Sztab wyborczy, sympatycy i miłośnicy zapraszają do złożenia podpisu pod kandydaturą Karola Wojtyły w zbliżających się Twoich codziennych wyborach. Dołącz do wydarzenia i tym samym złóż deklarację poparcia dla postulatów głoszonych przez Jana Pawła II! Do godziny 21:37 2 kwietnia 2015 zbierzmy 100 tysięcy podpisów, tak, żeby Karol Wojtyła znalazł się na oficjalnej liście kandydatów, którzy doradzają Ci w codziennych dylematach – czytamy w opisie wydarzenia.
Uroczystości związane z 10. rocznicą śmierci papieża odbędą się 2 kwietnia na pl. Piłsudskiego. Start o godz. 21.15.