'W życiu jak w tańcu, każdy krok ma znaczenie'
"Istotą tegorocznego przekazu jest promowanie odpowiedzialnych związków opartych na partnerstwie, w których rozmawia się o swojej przeszłości i unika ryzykownych zachowań seksualnych. Tłem społecznym kampanii jest ciągły brak świadomości, że problem HIV/AIDS dotyczy wszystkich, bez względu na wykształcenie czy przekonania, co poparte jest wzrastającą liczbą zakażeń HIV w różnych grupach społecznych, do których najczęściej dochodzi właśnie poprzez kontakt seksualny" - mówi Marta Radziwonik-Buławska, Strategy & Business Development Director agencji wykonawczej Martis.
29.06.2007 12:18
Grupą docelową są osoby dorosłe (18-39 lat), aktywne seksualnie, będące w związkach lub je planujące, które chcą być odpowiedzialne za zdrowie swoje, swojego partnera i swoich dzieci. Martis wykreował przekaz odnoszący się do motywów tanecznych, jako metafory związku dwojga ludzi, którzy tańczą z wieloma różnymi partnerami (mniej lub bardziej przypadkowymi). Towarzyszy temu komunikat promujący test na obecność wirusa HIV.
Podobnie jak w poprzednich latach, kampania ma charakter multimedialny i potrwa od sierpnia do grudnia br. Wykorzystane zostaną: reklama telewizyjna, radiowa, prasowa, kinowa, internetowa oraz billboardy, plakaty, ulotki.
Dodatkowym projektem całorocznym będzie przekaz promujący testy na HIV wśród kobiet w ciąży lub planujących ciążę. Wirus HIV może zostać przeniesiony z zakażonej matki na dziecko. Jeśli kobieta jest świadoma swojego zakażenia, może zminimalizować ryzyko jego przeniesienia poprzez przyjmowanie odpowiednich leków antyretrowirusowych.
"Uświadamiamy przyszłe matki, że wykonanie testu u ginekologa jest bezpłatne i może uchronić poczęte dziecko przed zakażeniem" - dodaje Marta Radziwonik-Buławska.