W hipermarketach już zaczynają się święta
Choinki, święty Mikołaj oraz stado reniferów będą w tym roku witać w sklepach klientów już 2 listopada. To efekt walki między sieciami hipermarketów - donosi dziś "Gazeta Wyborcza"
02.11.2005 07:49
Od kilku lat świąteczne zakupy reklamowane są w krajowym handlu coraz wcześniej. Powód? Takie rozciąganie bożonarodzeniowego sezonu handlowego bardzo się sieciom opłaca. Listopad i grudzień to miesiące, w których hipermarkety uzyskują średnio 20-30 proc. rocznych obrotów.
Hipermarkety przygotowują się do wielkiej wojny na rynku. Polska jest europejskim ewenementem. Na żadnym takim dużym rynku w Europie nie działa tak wiele światowych sieci hipermarketów. W Polsce jest ich ponad 20, norma to pięć, góra sześć sieci.
A co to wszystko oznacza dla klientów? Najkrócej mówiąc, niższe ceny, bo sieci będą teraz walczyły ze sobą na potęgę, organizując różnego rodzaju promocje, aby ustalić, kto będzie połykał przeciwników, a kto będzie zjadany.
Szaleństwo obniżek długo jednak nie potrwa. Zdaniem specjalistów ceny żywności w hipermarketach są już i tak na niskim poziomie.