W.Brytania: błąd komputera w Tesco, szczęście klienta
Dobre wiadomości szybko się rozchodzą. Podobnie było w przypadku "promocji" w Tesco, kiedy setki klientów brytyjskiego supermarketu wykorzystało błąd komputera i zaopatrzyło się w dużą ilość alkoholu na wyjątkowych warunkach.
13.11.2012 09:12
Problemy zaczęły się, gdy sieć Tesco wprowadziła promocję "12 funtów za 3 sztuki" na wybrane marki win - wśród nich popularne Ogio, którego cena regularna to 9,99 funta za butelkę. Równocześnie sieć udostępniła inną promocję - przy zakupie minimum 6 butelek wina klient otrzymywał 25 proc. rabatu.
Jednak komputer się pomylił i połączył obie promocje, a klienci nie dość, że biorąc trzy wina, otrzymywali jedną butelkę gratis, to na pozostałe - dodatkowy rabat w wysokości 25 procent. W praktyce oznaczało to, że sześć butelek wina, które zwykle kosztują 60 funtów, można było kupić za 9,01 funta.
Wieść o korzystnej dla konsumentów promocji błyskawicznie rozniosła się po internecie i zanim sklep naprawił błąd, skorzystało z niej setki klientów w Wielkiej Brytanii. Jeden z nich chwalił się, że za 60 funtów zaopatrzył się w alkohol warty 420 funtów - jako dowód zamieścił na Facebooku zdjęcie rachunku ze sklepu.
"Uwielbiam Ogio! Niestety mogę sobie na nie pozwolić tylko wtedy, gdy jest w promocji 'za pół ceny'. Ale kocham sytuację, kiedy 6 butelek kosztuje mniej niż jedna sztuka!" - setki komentarzy utrzymanych w podobnym stylu można było znaleźć na społecznych forach internetowych.
(A.C.)