Vodafone i Sony wspólnie na rynku muzyki w telefonach

Grupa Vodafone zamierza uruchomić nowy serwis muzyczny, który pozwoli klientom na dostęp do muzyki za pomocą telefonu komórkowego.

12.01.2006 00:48

To kolejny krok giganta, który chce zarabiać nie tylko na rozmowach telefonicznych.

Firma poinformowała w poniedziałek o rozpoczęciu współpracy serwisu Sony NetServices i Vodafone Radio DJ, który będzie oferował spersonalizowane kanały radiowe przesyłane strumieniowo do użytkowników telefonii trzeciej generacji i komputerów.

"Klienci będą mieli dostęp do setek tysięcy piosenek, zarówno najnowszych hitów jak i katalogu ze starszymi utworami z największej wytwórni muzycznej na świecie i wielu małych niezależnych podmiotów" - poinformował Vodafone w oświadczeniu.

Brytyjska firma, jak wiele innych z tego sektora, zamierza zwiększyć swój dochód po zainwestowaniu miliardów dolarów w inwestycje związane z telefonią trzeciej generacji. Aktualnie bowiem konkurencja zmusza je do obniżania cen za połączenia telefoniczne.

Vodafone twierdzi, że najważniejszą funkcją nowego serwisu jest jego personalizacja, która pozwoli klientom na dostosowania kanałów radiowych do swoich osobistych gustów poprzez naciśnięcie opcji "lubię" lub "nie lubię" podczas słuchania piosenki.

Jeśli klient naciśnie drugi z przycisków, piosenka zmieni się na następną, a klasyfikacja Sony zapewni, że to radio uniknie piosenek podobnych do odrzuconej.

Firma, planując uruchomić serwis w sześciu europejskich krajach w nadchodzących miesiącach, zapowiedziała, że będzie pobierać miesięczne opłaty za subskrypcję i możliwość słuchania nieograniczonej ilości piosenek na telefonie komórkowym i w komputerze.

Operator zapowiedział także, że po tym jak uruchomi nową usługę w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech i Portugalii, rozszerzy jego zakres na ponad 20 krajów na całym świecie w przeciągu roku.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)