Visa umożliwia rejestrowanie transakcji promocyjnych przez Gadu-Gadu
Visa Europe przeprowadza we współpracy Gadu-Gadu niestandardową
akcję ułatwiającą użytkownikom kart tej firmy udział w trwającej do
połowy lipca promocji. Dzięki tzw. botowi internetowemu wszyscy
uczestnicy wspieranej multimedialną kampanią reklamową akcji mogą
zarejestrować wykonane przez siebie transakcje, wykorzystując ten
popularny komunikator.
W rozpoczętej w kwietniu promocji "Igrzyska Olimpijskie Pekin 2008 z kartą Visa" mogą brać udział wszyscy, którzy dokonają krajowej transakcji bezgotówkowej którąkolwiek z kart systemu Visa wydaną w Polsce i zarejestrują tę operację. Można to zrobić za pośrednictwem strony internetowej www.visa.pl, SMSowo, wysyłając kupon pocztą, a od teraz także przez Gadu-Gadu.
Ten nowy sposób rejestracji transakcji jest możliwy dzięki aplikacji bot specjalnie zaprojektowanej na potrzeby tej promocji. Boty działają w oparciu o napisaną w języku C++ platformę BotAPI i naśladują człowieka w kontaktach z użytkownikami, umożliwiając sprawniejszą komunikację w relacjach człowiek-maszyna. Po dodaniu do listy kontaktów specjalnego numeru Gadu-Gadu - 33339 - internauta przez interakcję z botem, który służy jako formularz zgłoszeniowy, zyskuje możliwość szybszego i łatwiejszego rejestrowania transakcji dokonanych kartą Visa. Dzięki temu rozwiązaniu nie musi wpisywać wszystkich informacji, które są wymagane przy rejestracji transakcji na stronie internetowej tej promocji. Dodatkowo bot z numerem zgłoszeniowym jest zawsze "pod ręką" na liście kontaktów Gagu-Gadu. Element tej aplikacji jest też widoczny dla użytkownika opis, dzięki czemu Visa może kierować do internauty dodatkowe komunikaty tekstowe - np. informując, że pozostał już tylko tydzień do zakończenia promocji - lub linki wspomagając
komunikację marki.
- Cieszymy się, że dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu posiadacze kart Visa, których jest wielu w gronie ponad 6 mln użytkowników Gadu-Gadu, będą mogli szybciej i w prosty sposób rejestrować swoje transakcje - stwierdziła Małgorzata O'Shaughnessy, dyrektor generalna Visa Europe w Polsce. - Ułatwi im udział w olimpijskiej promocji Visa i ewentualne wygranie nagród - dodała.
Trwająca kampania jest pierwszą wykorzystującą taki mechanizm w działaniach promocyjnych. Pomysłodawcami projektu są departamenty mediów interaktywnych dwóch firm: Saatchi-Interactive (będące częścią agencji Saatchi&Saatchi), które odpowiadało za część programistyczną i kreatywną, oraz MEC Interaction (wchodzące w skład Mediaedge:cia), które przygotowało planowanie i zakup mediów dla kampanii w internecie.
Olimpijska Promocja Visa zachęca do płacenia kartą tej firmy zamiast gotówką. Akcja przebiega w dwóch etapach: zarejestrowane transakcje bezgotówkowe dokonane do 31 maja biorą udział w losowaniu głównych wygranych - pięciu dwuosobowych wyjazdów na Igrzyska w Pekinie, natomiast zarejestrowane płatności kartą Visa dokonane od 1 czerwca do 13 lipca wezmą udział w losowaniu 20 telewizorów plazmowych Panasonic oraz 100 aparatów cyfrowych Kodak. Kampania wspierająca promocję prowadzona jest w prasie i internecie (portale zasięgowe i mailing) oraz działania BTL.