USA: ostrożnie na huśtawce
Firma Fisher-Price wycofuje z rynku amerykańskiego 42 tys. domowych dziecięcych huśtawek. Urządzenia zostały niewłaściwie zmontowane, co grozi upadkiem dziecka na ziemię.
Firma Fisher-Price zdecydowała się na wycofanie z rynku huśtawek po stwierdzeniu siedmiu przypadków wypadnięcia dzieci z siedzenia. Czwórka z nich uderzyła głową o podłogę. Na szczęście żadne nie doznało poważniejszych obrażeń.
Fisher-Price wezwała użytkowników huśtawek kupionych między grudniem 2001 r. a marcem 2002 r., aby natychmiast zaprzestali ich używania. W specjalnym komunikacie ostrzeżono klientów, że nawet te huśtawki, które wyglądają na bezpieczne, mają wadę fabryczną.
Firma uruchomiła specjalną infolinię dla klientów i zaapelowała o zwrot huśtawek do sklepów.
Huśtawki sprzedawane w amerykańskich sklepach po 70 dolarów przeznaczone są dla dzieci, które nie potrafią jeszcze samodzielnie siedzieć. Urządzenia wprawiane są w ruch przez głos albo muzykę.
Przedstawiciele firmy Fisher-Price zapewnili, że wadliwe huśtawki nie były eksportowane do Polski. (miz)