Ukraińska wódka rusza na podbój Polski
Producent wódki Nemiroff, jednej z najpopularniejszych na świecie, zamierza zainwestować kilkadziesiąt milionów złotych w umocnienie swojej pozycji na naszym rynku alkoholi. Szanse ma duże, bo Polacy kupują coraz więcej importowanych trunków - ocenia "Rzeczpospolita".
23.11.2006 | aktual.: 23.11.2006 06:27
Z roczną produkcją na poziomie ponad 90 mln litrów ukraiński Nemiroff został uznany przez branżowy magazyn "Drinks International" za trzecią najbardziej popularną markę na świecie. Wyprzedziły go tylko wódki Smirnoff i Stolichnaya.
W najbliższych dniach firma Nemiroff podpisze wstępną umowę o przejęciu spółki Legro z Zabrza, która sprzedawała w Polsce wódkę ukraińskiego producenta. Do ostatecznego przejęcia dojdzie na początku 2007 r. Wówczas Legro zmieni nazwę na Nemiroff Polska.
Zdecydowaliśmy się na ten krok, gdyż Polska zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem sprzedaży wódki - mówi "Rz" Grzegorz Chojnacki, pełnomocnik firmy Nemiroff w Polsce. Do inwestowania w Polsce Ukraińców zachęcił także dotychczasowy wzrost sprzedaży jego wódek na poziomie kilkuset procent rocznie.
Mocne wejście Nemiroffa na polski rynek może odebrać udziały Finlandii i Absolutowi, które mają 90% łącznego udziału w segmencie wódek z importu. Atutem ukraińskiej wódki może okazać się cena, o kilkanaście proc. niższa niż w przypadku tych marek. (PAP)