ycipk-2qscc5

Ukraina: Wyłączono publiczną telewizję

Narodowy Koncern Radiofonii, Łączności Radiowej i Telewizji Ukrainy (RRT) wyłączył przekaz telewizji publicznej UA: Perszyj z naziemnej telewizji analogowej. Zrobiono to z powodu rosnącego zadłużenia stacji wobec spółki.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Domyślny opis zdjęcia na stronę główną
Domyślny opis zdjęcia na stronę główną (Fotolia)
ycipk-2qscc5

RRT informowało o długu telewizji już w czerwcu tego roku i wyniósł ponad 75 milionów hrywien. Przeliczając na polską walutę, jest na poziomie około 11 milionów złotych. Rada Najwyższa nie przewidziała opłat za transmisję od kwietnia 2018 roku - zapłaciła tylko do marca. Jurij Stec, deputowany RN, określił sytuację jako niedopuszczalną i poprosił Radę Ministrów, by pokryła zadłużenie Narodowej Społecznej Teleradiokompanii Ukrainy (NOTU, zarządza stacją telewizyjną UA: Perszyj) wobec Koncernu.

Perszyj Kanał nadaje dalej w naziemnej telewizji cyfrowej, ale NOTU obawia się że i tutaj zostanie telewizja wyłączona. Aktualna pomoc jest zbyt niska, żeby pokryć koszty wszystkich transmisji NOTU - jest dwukrotnie mniejsza od tej, jaką gwarantuje ustawa "O społecznej telewizji i radiofonii Ukrainy". Nie ma zapewnień, że pomoc zostanie zwiększona.

UA: Perszyj nadaje od 20 stycznia 1965 roku i jest telewizją państwową, zaś RRT jest odpowiednikiem polskiej Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

ycipk-2qscc5
Polub WP Wiadomości
ycipk-2qscc5
ycipk-2qscc5