ŚwiatUKE: strony internetowe linii lotniczych wprowadzają klientów w błąd

UKE: strony internetowe linii lotniczych wprowadzają klientów w błąd

Co najmniej 200 stron internetowych
europejskich przewoźników lotniczych wprowadza klientów w błąd -
wynika z raportu Komisji Europejskiej cytowanego przez
Reutera. Wyniki badania mają być opublikowane w środę.

13.11.2007 | aktual.: 13.11.2007 13:56

Rezultaty dochodzenia z udziałem przedstawicieli urzędów ds. lotnictwa cywilnego z 15 krajów UE w sprawie 400 stron internetowych wykazały: "ponad 50 proc. wszystkich stron internetowych zawierały nieprawidłowości, szczególnie odnośnie do wskazówek cenowych, warunków umowy i przejrzystości propozycji".

"Z kompaniami (lotniczymi) w ciągu czterech miesięcy skontaktują się władze i zwrócą się o wyjaśnienie lub zmianę tych praktyk" - napisano w raporcie. "Wobec tych, którzy tego nie zrobią, zostaną podjęte czynności prawne prowadzące do grzywny albo zamknięcia ich stron internetowych" - dodano w opracowaniu.

W badaniu nie wymieniano nazwy żadnego przewoźnika, lecz Komisja Europejska zamierza opublikować listę kompanii, których sprawa dotyczy.

W ubiegłym miesiącu hiszpański urząd ochrony konsumenta poinformował, że wykazał nieprawidłowości na stronach internertowych 12 sprzedawców biletów lotniczych, w tym u największych w Europie tanich linii lotniczych Ryanair, a także hiszpańskich przewoźników Vueling, Iberia i Spainair.

Największą liczbę nieprawidłowości znaleziono jednak w Belgii. Tam 46 z 48 stron internetowych podawało błędne informacje. Tymczasem w Austrii z 20 stron żadna nie naruszała unijnych regulacji konsumenckich.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)