Tyskie stawia na piłkę nożną
Tyskie, po podpisaniu umowy z Wisła Kraków, sponsorem Reprezentacji Polski w piłce nożnej.
31.08.2005 | aktual.: 31.08.2005 09:06
- Sponsoring jest realizowany w oparciu o umowę, która jest kontynuacją zapoczątkowanej w 1998 roku współpracy z Reprezentacją Piłki Nożnej i rozpoczyna pierwszy sezon, w którym to marka Tyskie przejmie na siebie obowiązki, które do tej pory pełniła marka Lech względem drużyny narodowej - czytamy w informacji przesłanej wortalowi Wirtualnemedia.pl.
Sponsoring sportu otwiera nowy rozdział w działaniach marketingowych marki Tyskie, która do tej pory nie angażowała się silnie we wspieranie polskich sportowców. Ten właśnie rodzaj sponsoringu jest ważnym elementem w aktywności marki uzupełnia dotychczasowe działania marketingowe, ale nie oznacza zmiany strategii marki i nie zdominuje jej wizerunku.
"Marka Tyskie jest liderem polskiego rynku piwa, prawdziwą wizytówką naszego kraju na świecie - mówi Paweł Kwiatkowski, Dyrektor ds. Korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej. Dlatego właśnie angażuje się w takie działania jak wspieranie najlepszych polskich sportowców, czy objęcie patronatem Polskiej Wystawy Narodowej na Expo w Japonii".
Umowa zawarta pomiędzy Polskim Związkiem Piłki Nożnej a Kompanią Piwowarską 30 lipca 2004 roku została przedłużona na kolejne dwa lata do lipca 2006 roku. Na mocy tej umowy marka Tyskie uzyskała prawa do wykorzystania tytułu "Oficjalny Sponsor Reprezentacji Polski w piłce nożnej". Dotyczy to także wykorzystania logo Reprezentacji, prawa do umieszczania logo marki zarówno na bandach meczowych jak i wszelkich materiałach poligraficznych oraz prawa do wyłączności branżowej. Okres obowiązywania umowy obejmuje zarówno wszystkie mecze eliminacyjne, towarzyskie jak i Mistrzostwa Świata, które odbędą się w czerwcu 2006 roku w Niemczech. Pierwszy mecz, podczas którego marka zaprezentuje się jako sponsor reprezentacji odbędzie się już 3 września z Austrią w Chorzowie.
Marka objęła także swym patronatem Klub Piłkarski Wisła Kraków. Podpisana umowa wpisuje się w koncepcję zrównoważonego mecenatu nad polskim sportem, jaką realizuje Tyskie. Marka ta funkcjonuje jako sponsor klubów sportowych nie od dziś. Od blisko siedmiu lat sponsoruje klub GKS Tychy. Oba kluby są aktualnymi Mistrzami Polski.