PolskaTysiące skarg na zalegające na ulicach śmieci. Władze Poznania reagują

Tysiące skarg na zalegające na ulicach śmieci. Władze Poznania reagują

Wiceprezydent Poznania przeprosił mieszkańców za góry śmieci, które można spotkać na wielu ulicach i osiedlach. To wina chaosu, jaki powstał po zmianie firm odpowiedzialnych za wywóz odpadów.

Tysiące skarg na zalegające na ulicach śmieci. Władze Poznania reagują
Źródło zdjęć: © WP.PL | Zenon Kubiak

08.01.2015 | aktual.: 08.01.2015 12:15

Od początku roku mieszkańcy wielu osiedli i ulic skarżą się, że nikt nie oczyszcza pojemników na śmieci. Każdego dnia pracownicy miejskiego call center odbierają około tysiąca telefonów ze skargami w sprawie wywozu śmieci. W wielu miejscach pojemniki na odpady nie były opróżniane nawet od kilku tygodni, chociaż w trakcie przerwy świąteczno-noworocznej większość gospodarstw domowych produkuje jeszcze więcej śmieci niż zwykle.

- Przepraszam mieszkańców za zaistniałą sytuację – mówi Jakub Jędrzejewski, zastępca prezydenta Poznania, który jednak dopiero 30 grudnia przejął obowiązki przewodniczącego Zarządu Związku Międzygminnego Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej.

Obecna sytuacja to wynik chaosu, jaki powstał przy zmianie firm odpowiadających za wywóz odpadów, do której doszło na przełomie grudnia i stycznia. Na dodatek nowe firmy obowiązują sztywne regulacje odbioru śmieci, np. stały grafik, który uniemożliwia zabieranie odpadów z miejsc, gdzie obecnie jest z nimi największy problem, a na dodatek wszystkie odpady po zabraniu muszą być ważone. Dlatego wiceprezydent Jędrzejewski zwrócił się do biura GOAP, aby przynajmniej na jakiś czas odstąpiono od wymogów formalnych tak, aby nadmiar śmieci został jak najszybciej rozwiązany.

- Ubolewam, że dyrekcja GOAP sama nie podjęła takich rozwiązań. Mieszkańcy ponoszą terminowo opłaty śmieciowe i oczekują, że śmieci będą odbierane. Poza tym tutaj chodzi też o bezpieczeństwo epidemiologiczne – zwraca uwagę Jędrzejewski.

Harmonogram wywozu odpadów dla poszczególnych rejonów miasta można znaleźć na stronie www.goap.org.pl. Ewentualne reklamacje można zgłaszać:

- osobiście w Biurze Obsługi Klienta, Poznań ul. Św. Michała 43 oraz w delegaturach ZM GOAP działających w we wszystkich gminach. BOK pracuje w poniedziałki 9.00 - 17.00, a w pozostałe dni tygodnia w godz. 7.30-15.30.

- telefonicznie poprzez infolinie 61 646 33 44 oraz 61 624 22 22. Godziny pracy infolinii zostały wydłużone i obecnie czynna jest od poniedziałku do w godz. 7.30 -18.00

- mailowo na adres bok@goap.org.pl.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (94)