TVP słabsza od TVN i Polsatu
Kanały TVP mają słabszą markę od TVN czy Polsatu - wykazały badania
BAV przeprowadzone przez grupę Young & Rubicam Brands w 2007
roku. Z mediów najlepiej wypadł Polsat, 5. co do siły marka w
Polsce. Najmocniejszą markę wśród stacji radiowych ma Radio Zet.
Tuż za Polsatem uplasował się TVN, zajmując 7. pozycję w rankingu najsilniejszych marek w naszym kraju. Radio Zet było 11., RMF FM - 18., a TVP2 z 50. miejscem zamyka zestawienie. Wśród pięćdziesięciu najsilniejszych marek nie znalazła się ani TVP1, ani żaden dziennik czy czasopismo.
W porównawczym badaniu BrandAsset Valuator, w którym uwzględniono niemal 1300 marek z różnych kategorii, respondenci musieli określić siłę blisko 70 mediów, w tym najważniejszych tytułów prasowych, stacji radiowych i telewizyjnych (np. 'Gazety Wyborczej', TVN czy 'National Geographic').
Z punktu widzenia zapotrzebowania na markę najlepiej wypadły Polsat, TVP1 i TVN. Zaraz po nich uplasowały się RMF FM i TVP2. Największym szacunkiem spośród mediów badani obdarzyli marki TVN i RMF FM. TVP1 i TVP2 to z kolei marki medialne, które z konsumentem łączy największy stopień zażyłości. W tej kategorii wyprzedziły Polsat, TVN, Radio Zet i RMF FM.
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie agencji Young & Rubicam przez instytut Millward Brown SMG/KRC na ogólnopolskiej próbie reprezentatywnej dla populacji 18-69, z uwzględnieniem regionu, wielkości miejscowości, wieku i płci. Badanie zrealizowano na podstawie wywiadów face to face oraz informacji udzielanych przez respondentów samodzielnie (self completion).