TVP nam puszcza samą misję
"Gazeta Wyborcza" pisze, że telewizja publiczna wydała w ubiegłym roku półtora miliarda złotych na programy misyjne. Dziennik zwraca uwagę, że jest to prawie tyle, ile wynoszą roczne przychody TVP.
18.03.2006 | aktual.: 18.03.2006 08:38
Ze sprawozdania zarządu wynika, że na programy komercyjne nie wydano prawie żadnych pieniędzy. Gazeta cytuje wypowiedź rzecznika telewizji Jarosława Szczepańskiego, który wyjaśnia tę rozbieżność. Okazuje się, że TVP wszystkie inwestycje w program traktuje jako misję. Obejmuje to nawet filmy i seriale. TVP opiera się tu na ustawie o radiofonii i telewizji, która do programów misyjnych zalicza informacje, publicystykę, kulturę, edukację, rozrywkę i sport.
W ten sposób do misji można zakwalifikować wszystko i tak właśnie robi telewizja publiczna - konkluduje "Gazeta Wyborcza".