Trwają prace nad stworzeniem Kodeksu Etyki Reklamy

Ma on określić, co w reklamie dopuszczalne, a co nieetyczne oraz wprowadzić szczegółowe przepisy dotyczące dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, ochronę godności i nadużywanie zaufania odbiorców.

06.07.2005 08:34

We wtorek o kodeksie rozmawiali członkowie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz przedstawiciele środowiska związanego z reklamą.

Jak poinformował w komunikacie rzecznik przewodniczącej KRRiT Rafał Rastawicki, dzięki przyjęciu kodeksu, każdy obywatel będzie miał prawo złożyć skargę dotyczącą reklam nadawanych w radiu, telewizji czy innych mediach do Komisji Etyki Reklamy. Skargi te mają być rozpatrywane w ciągu kilku tygodni.

Komisja Etyki Reklamy będzie orzekać o naruszeniu zasad etyki reklamie, konieczności jej zmodyfikowania lub nawet o jej wstrzymaniu.

Prace nad Kodeksem Etyki Reklamy są odpowiedzią środowiska związanego z reklamą na kontrowersje wynikające z przekazów reklamowych, potrzeby ochrony konsumentów i regulacji wprowadzanych w krajach Unii Europejskiej.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)