Trwają prace nad stworzeniem Kodeksu Etyki Reklamy
Ma on określić, co w reklamie dopuszczalne, a co nieetyczne oraz wprowadzić szczegółowe przepisy dotyczące dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, ochronę godności i nadużywanie zaufania odbiorców.
06.07.2005 08:34
We wtorek o kodeksie rozmawiali członkowie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz przedstawiciele środowiska związanego z reklamą.
Jak poinformował w komunikacie rzecznik przewodniczącej KRRiT Rafał Rastawicki, dzięki przyjęciu kodeksu, każdy obywatel będzie miał prawo złożyć skargę dotyczącą reklam nadawanych w radiu, telewizji czy innych mediach do Komisji Etyki Reklamy. Skargi te mają być rozpatrywane w ciągu kilku tygodni.
Komisja Etyki Reklamy będzie orzekać o naruszeniu zasad etyki reklamie, konieczności jej zmodyfikowania lub nawet o jej wstrzymaniu.
Prace nad Kodeksem Etyki Reklamy są odpowiedzią środowiska związanego z reklamą na kontrowersje wynikające z przekazów reklamowych, potrzeby ochrony konsumentów i regulacji wprowadzanych w krajach Unii Europejskiej.