RegionalneTrójmiastoNiedawno otwarty tunel w Gdańsku będzie zamykany? Wszystko przez konserwację obiektu

Niedawno otwarty tunel w Gdańsku będzie zamykany? Wszystko przez konserwację obiektu

• Pierwszego dnia ponad 20 tys. pojazdów skorzystało z niedawno otwartego tunelu
• W związku z konserwacją tunel będzie zamykany z soboty na niedzielę
• W tym czasie ruch odbywać się będzie ''starymi'' trasami

Niedawno otwarty tunel w Gdańsku będzie zamykany? Wszystko przez konserwację obiektu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Tomasz Gdaniec

- Pierwsze 24 godziny pracy tunelu to ponad 20 tysięcy pojazdów, które skorzystały z nowego obiektu, ale też 20 prób złamania przepisów obowiązujących w tego typu budowlach. Obsługa Centrum Zarządzania zawróciła 16 pieszych, którzy próbowali wejść do tunelu. Należy przyznać, że wszyscy karnie zawrócili, przepraszając i tłumacząc się niewiedzą w kwestii przepisów ruchu w tego typu przeprawie. Zarejestrowano też czterech rowerzystów. natychmiast uruchomione zostały komunikaty głosowe, a wiadomość o rowerzystach łamiących zakaz wjazdu do tunelu została przekazana policji - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Jak informuje Katarzyna Kaczmarek z gdańskiego ZDiZ, zgodnie z wymogami technicznymi i przepisami bezpieczeństwa obowiązującymi dla tego typu budowli, tunel będzie poddawany cotygodniowym konserwacjom wszystkich urządzeń, w tym również czasie gruntownie sprzątany. Będzie się to wiązało z koniecznością zamknięcia obiektu. Żeby było to jak najmniej uciążliwe dla korzystających z tunelu, zamknięcia odbywać się będą co tydzień - w nocy z soboty na niedzielę, w godzinach 22.00-6.00. W tym czasie ruch odbywać się będzie starymi trasami, a ograniczenie tonażowe nie będzie obowiązywać na wybranych trasach.

Obecnie tablice zmiennej treści są wygaszone, a kierowcy są informowani wyłącznie przez znaki pionowe o maksymalnej prędkości 50 km/godz. Jednak gdy tylko zostaną uruchomione, automatycznie będą informować o zdarzeniach drogowych pod korytem Wisły.

Tunel pod Martwą Wisłą jest pierwszą tego typu inwestycją zrealizowaną w Polsce. Budowa składa się z dwóch tuneli o łącznej długości 1,4 km. W najgłębszym miejscu znajduje się 35 metrów poniżej lustra Wisły. Pomiędzy tunelami dla samochodów wydrążono siedem poprzecznych przejść ewakuacyjnych. Końce tunelu znajdują się na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" oraz "Dworzec Wiślany". Umowę na prace projektowe podpisano w 2008 roku. Budowa pochłonęła 885 mln zł i trwała ponad cztery lata.

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)