Mieszkańcy podsłupskich gmin chcą nowego przystanku SKM. Petycję podpisało 4 tys. osób
• Prawie 4 tys. podpisów pod petycją ws. budowy nowych przystanków SKM
• "Problemem pozostaje kwestia komunikacyjna"
• Budowa drugiego toru jest nieodzowna, jeśli region ma się rozwijać
15.02.2016 | aktual.: 15.02.2016 13:40
- W powiecie słupskim mieszka prawie 200 tysięcy osób, które mają problem z dojazdem do największych miejscowości regionu i kraju. To rodzi wiele problemów, które są związane, chociażby ze znalezieniem pracy czy nawet ściągnięciem ewentualnych inwestorów. Tymczasem gmina Kobylnica i gmina Słupsk rozwijają się zarówno demograficznie, jak i gospodarczo. Problemem pozostaje jednak kwestia komunikacyjna - mówi Michał Nielub ze Stowarzyszenia Pasażerów Kolejowych Siemianice.
Lokalni aktywiści zebrali do tej pory prawie 4 tys. głosów pod petycją w sprawie budowy modernizacji infrastruktury kolejowej. Mieszkańcy domagają się budowy przystanku SKM w Siemianicach oraz odnowienia obiektów istniejących w Kobylnicy oraz Jezierzycach, a także budowy drugiego toru między Gdynią oraz Słupskiem.
- Cieszę się, że mieszkańcy tak licznie zdecydowali się wziąć udział w tej akcji. Wszystkim i każdemu z osobna chciałbym podziękować za poparcie tej inicjatywy. Słowa uznania należą się też sołtysom, którzy wzięli na siebie ciężar rozmów z mieszkańcami i nakłaniania ich do poparcia całego przedsięwzięcia - podkreśla Leszek Kuliński, Wójt Gminy Kobylnica.
Jak podkreśla w rozmowie z Wirtualną Polską Edward Kasierski ze Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP, kolej zakupiła nowy, szybki tabor. Jego potencjał nie może być całkowicie wykorzystany ze względu na stan torowiska. Jeśli region słupski ma przestać być pustynią komunikacyjną to musi ulec zwiększeniu liczba połączeń oraz przepustowość torowiska.
Petycja w sprawie budowy i renowacji przystanków zostanie wysłana dopiero w tym tygodniu. Jak informuje Biuro Prasowe PKP, do tej pory dokonano już preselekcji wariantów. W każdym z przygotowanych pomysłów analizuje się budowę dwóch torów od Wejherowa do Lęborka, natomiast dla odcinka pomiędzy Lęborkiem a Słupskiem analizowane są warianty od układu jednotorowego do układu dwutorowego, w tym także wariant z budową dynamicznej mijanki.
Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .