Trwa ładowanie...

Mieszkańcy podsłupskich gmin chcą nowego przystanku SKM. Petycję podpisało 4 tys. osób

• Prawie 4 tys. podpisów pod petycją ws. budowy nowych przystanków SKM
• "Problemem pozostaje kwestia komunikacyjna"
• Budowa drugiego toru jest nieodzowna, jeśli region ma się rozwijać

Mieszkańcy podsłupskich gmin chcą nowego przystanku SKM. Petycję podpisało 4 tys. osóbŹródło: WP.PL, fot: Zenon Kubiak
dnj0gzv
dnj0gzv

- W powiecie słupskim mieszka prawie 200 tysięcy osób, które mają problem z dojazdem do największych miejscowości regionu i kraju. To rodzi wiele problemów, które są związane, chociażby ze znalezieniem pracy czy nawet ściągnięciem ewentualnych inwestorów. Tymczasem gmina Kobylnica i gmina Słupsk rozwijają się zarówno demograficznie, jak i gospodarczo. Problemem pozostaje jednak kwestia komunikacyjna - mówi Michał Nielub ze Stowarzyszenia Pasażerów Kolejowych Siemianice.

Lokalni aktywiści zebrali do tej pory prawie 4 tys. głosów pod petycją w sprawie budowy modernizacji infrastruktury kolejowej. Mieszkańcy domagają się budowy przystanku SKM w Siemianicach oraz odnowienia obiektów istniejących w Kobylnicy oraz Jezierzycach, a także budowy drugiego toru między Gdynią oraz Słupskiem.

- Cieszę się, że mieszkańcy tak licznie zdecydowali się wziąć udział w tej akcji. Wszystkim i każdemu z osobna chciałbym podziękować za poparcie tej inicjatywy. Słowa uznania należą się też sołtysom, którzy wzięli na siebie ciężar rozmów z mieszkańcami i nakłaniania ich do poparcia całego przedsięwzięcia - podkreśla Leszek Kuliński, Wójt Gminy Kobylnica.

Jak podkreśla w rozmowie z Wirtualną Polską Edward Kasierski ze Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP, kolej zakupiła nowy, szybki tabor. Jego potencjał nie może być całkowicie wykorzystany ze względu na stan torowiska. Jeśli region słupski ma przestać być pustynią komunikacyjną to musi ulec zwiększeniu liczba połączeń oraz przepustowość torowiska.

dnj0gzv

Petycja w sprawie budowy i renowacji przystanków zostanie wysłana dopiero w tym tygodniu. Jak informuje Biuro Prasowe PKP, do tej pory dokonano już preselekcji wariantów. W każdym z przygotowanych pomysłów analizuje się budowę dwóch torów od Wejherowa do Lęborka, natomiast dla odcinka pomiędzy Lęborkiem a Słupskiem analizowane są warianty od układu jednotorowego do układu dwutorowego, w tym także wariant z budową dynamicznej mijanki.

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

dnj0gzv
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dnj0gzv
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj