Kierowcy Gdyńskiej obwodnicy muszą przygotować się na nietypowe objazdy
W związku z rozbudową Trasy Kaszubskiej niebawem wprowadzane zostaną zmiany w ruchu drogowym. Kierowcy nie będą zadowoleni, szczególnie na odcinku węzła Wielki Kack w Gdyni.
Zmiany są efektem rozpoczęcia kolejnego etapu budowy Trasy Kaszubskiej, która zaczynać się będzie na węźle Wielki Kack. Jeszcze w sierpniu drogowcy chcą rozpocząć rozbiórkę wiaduktów nad ul. Chwaszczyńską i budowę nowych, szerszych obiektów, które pomieszczą po trzy pasy w każdym kierunku z pasami awaryjnymi.
Ruch drogowy w Gdyni. Zmiany męczące, ale niezbędne
Zmiana organizacji ruchu wprowadzona zostanie w poniedziałek 09.08.2021 r. ok. godz. 6. Od tego czasu kierowcy będą poruszać się po równoległych jezdniach, ale w dalszym ciągu do dyspozycji będą mieli po dwa pasy ruchu na obwodnicy Trójmiasta. Obowiązywać będzie jednak ograniczenie do 50 km/h.
Remont A2. Będą wielkie utrudnienia. Wiemy kiedy
- Dla większej czytelności na węźle będą nie tylko znaki pionowe, ale także poziome z piktogramami i numerami dróg. Apelujemy do kierowców o dostosowanie jazdy do ograniczeń prędkości i warunków ruchu - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Gdańsku.
Zmiany na odcinku węzła Wielki Kack w Gdyni będą zakładać:
- kierowcy jadący od strony Gdańska, kierujący się do centrum Gdyni, będą zjeżdżali na pas wyłączenia — nietypowo - z lewego pasa ruchu
- na jezdni głównej w kierunku Gdyni Chyloni pojazdy z Chwaszczyna włączą się ze strony lewej
- na ul. Chwaszczyńskiej od strony Chwaszczyna zostanie zlokalizowane tymczasowe rondo
- zostanie zlikwidowana sygnalizacja świetlna przy obwodnicy Trójmiasta
- przejazd z Chyloni do centrum/Karwin będzie możliwy poprzez rondo
- kierowcy jadący z Chyloni w kierunku Chwaszczyna będą mogli ominąć rondo specjalnym bypassem
- jadący z Chyloni w kierunku Dąbrowy i Wiczlina zjadą z obwodnicy na węźle Nowowiczlińska
Rozbudową Trasy Kaszubskiej. Ostatni wykonawca wybrany
W środę 4 sierpnia udało się też wybrać wykonawcę ostatniego fragmentu Trasy Kaszubskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyło wprawdzie konsorcjum, któremu lideruje NDI - 577 mln zł, ale wybrana została oferta firmy Budimex, która opiewała na kwotę 718,6 mln zł. Oferta NDI została odrzucona.
Czytaj także: Korki w Gdańsku. Nagranie ze ścieżki rowerowej
Zgodnie z zapisami przetargowymi prace projektowe i budowlane potrwają 38 miesięcy od dnia podpisania umowy, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych - od 16 grudnia do 15 marca. Budowa ostatniego odcinka Trasy Kaszubskiej powinna więc zakończyć się w 2025 roku.
Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej to 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielki