Gdańsk ogłasza konkurs na logotyp promocyjny
Władze Gdańska ogłosiły właśnie konkurs na logotyp promocyjny
miasta, który stanie się jego oficjalną identyfikacją graficzną.
Znak ma być wykorzystywany w celach reklamowych, popularyzatorskich
i wszystkich innych, do których niestosowne byłoby użycie herbu.
Konkurs na logotyp Gdańska jest ogólnopolski i jednoetapowy - potrwa do 30 czerwca. Władze miejskie liczą na udział w nim grafików, projektantów, artystów plastyków oraz studentów i absolwentów wyższych uczelni artystycznych. Od prac konkursowych oczekują jednoznacznego nawiązywania do Gdańska i zawierania maksymalnie czterech kolorów. Projekty logotypu oceni komisja konkursowa, ale ostatecznego wyboru dokona prezydent Gdańska, który jednak weźmie pod uwagę wskazówki tego gremium.
Wybrany logotyp będzie używany głównie do celów reklamowych, korespondencyjnych i popularyzatorskich, dlatego znajdzie się m.in. na plakatach i ulotkach oraz w gadżetach reklamowych, papierze listowym, ogłoszeniach prasowych, spotach telewizyjnych i innych reklamach.
Władze Gdańska zorganizowały ten konkurs, ponieważ chcą dysponować promocyjnym znakiem graficznym miasta w tych sytuacjach, w których niestosowne jest użycie jego oficjalnego herbu.
Prace konkursowe, z dopiskiem na opakowaniu "LOGO GDAŃSKA - KONKURS" należy przesłać lub złożyć pod adresem:
Urząd Miejski w Gdańsku
Biuro Prezydenta ds. Promocji Miasta
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
Sala obsługi klienta
stanowisko nr 17
Ogłoszenie wyników nastąpi do dnia 11 lipca 2008 r.
Komisja dokona wyboru 3 zwycięskich projektów LOGOTYPU GDAŃSKA. Autorzy zwycięskich prac otrzymają nagrody finansowe, odpowiednio: 12 000 zł za I miejsce, 8 000 zł za II miejsce i 6 000 zł za III miejsce.