Trwa ładowanie...
d3eh4nb
03-06-2005 02:00

Triumf zespołu z Afryki Południowej

Autorami zwycięskiego projektu plakatu kampanii społecznej dla UNICEF, przeznaczonego do ekspozycji na nośnikach reklamy zewnętrznej są Stuart McCreadie - copywriter     i Graeme Taylor-Warne - dyrektor kreatywny  z południowoafrykańskiej agencji reklamowej BesterBruke.                      @##cmd=file;file='claechcabnel.JPG'##@  

d3eh4nb
d3eh4nb

"Jesteśmy zaskoczeni, ale jednocześnie zachwyceni z powodu naszego zwycięstwa. Mieszkając w Afryce Południowej, gdzie liczba zarażonych jest tak duża, jesteśmy szczególnie świadomi problemów związanych z HIV /AIDS oraz wpływu choroby na nasze społeczeństwo" - powiedzieli zwycięzcy.Dzięki konkursowi na konto UNICEF wpłynęło ponad 44.000 dolarów.

W konkursie wzięło udział 300 agencji z 30 krajów. Jedną z polskich agencji była Kreacja Pro Andrzeja Pągowskiego. "Jestem plakacistą, więc uznałem, iż warto podjąć się tego trudnego społecznie, a jednocześnie ważnego tematu. Wyzwaniem był dla mnie również międzynarodowy charakter konkursu"- powiedział Andrzej Pągowski.

Zadanie konkursowe polegało na zaprojektowaniu plakatu kampanii edukacyjnej związanej z pracą UINCEF, dotyczącą kwestii HIV/AIDS. Zwycięski projekt zostanie zaprezentowany w lipcu podczas uroczystej gali. Kampania billboardowa rozpocznie się w sierpniu 2005 roku na nośnikach reklamowych Clear Channel w ponad 50 krajach na 5 kontynentach, także w Polsce. Zwycięzcy otrzymają dodatkowo nagrodę finansową w wysokości 5000 dolarów.

Poziom nadsyłanych prac - jak oceniło jury - był bardzo wysoki, a przez to wybór laureata wyjątkowo trudny. Nagrodzony projekt został wybrany ze względu na jego prostotę z jednej strony oraz siłę przekazu z drugiej. "Składamy nasze gratulacje zwycięskiemu zespołowi, za projekt plakatu o silnym i działającym na wyobraźnię przekazie" - powiedział Roger Parry - Prezes Clear Channel International.

"Ogólnoświatowa kampania outdoorowa UNICEF i Clear Channel przyczyni się w sposób znaczący do szerzenia świadomości o chorobie HIV i AIDS wśród najmłodszych, gdyż obecnie ponad połowa nowych zakażeń dotyka osób poniżej 25 roku życia." - powiedział Sir Roger Moor, Ambasador Dobrej Woli UNICEF.

Partnerem konkursu w Polsce jest SAR.

Patroni konkursu: Kreatura, Wirtualnemedia.pl

d3eh4nb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3eh4nb
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj