Tramwajem z Bemowa na Młociny
Warszawa ma nową trasę tramwajową, łączącą Bemowo i Młociny. To odcinek długości 2,2 km z 4 przystankami, który tramwaje pokonują w ok. 5 minut. Na Młocinach ma w przyszłości powstać stacja metra.
Jak powiedział rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich Wojciech Szydłowski, dotychczas nie było bezpośredniego połączenia na tej trasie, a podróż z Bemowa na Młociny zajmowała ok. 40 minut.
Budowa trasy kosztowała 37 mln zł. Szydłowski podkreślił, że połowę tej kwoty pozyskano z funduszy unijnych. Dodał, że budowa trwała 14 miesięcy i zakończono ją 6 miesięcy przed planowanym terminem.
Szydłowski podkreślił, że "trasa jest wyciszona; tory zostały położone w otulinie gumowej, co zminimalizuje drgania i hałas".
Do 1 stycznia 2006 r. trasą z pętli Nowe Bemowo do pętli Piaski na Młocinach będą jeździły tramwaje specjalnej bezpłatnej linii "P" promujące nową trasę.
Tramwaje będą nią jeździły w dzień powszedni od godz. 6.00 do 20.00, a w soboty, niedziele i święta w godz. 8.00 - 18.00. Z pętli Nowe Bemowo tramwaje będą odjeżdżały o pełnej godzinie, a z pętli Piaski w połowie każdej godziny. W soboty, niedziele i dni świąteczne trasą pojadą wagony zabytkowe.
Normalne kursowanie linii tramwajowej Bemowo-Młociny zaplanowano od 2 stycznia 2006 r. Dzięki nowemu odcinkowi zostaną wydłużone trasy linii nr 2, 13, 35.
Tramwaje linii nr 2 kursujące z Żerania do Huty od 2 stycznia będą jeździć z Huty dalej, do pętli Nowe Bemowo. Z kolei linia 13 obecnie łącząca Bazylikę Kawęczyńską z Nowym Bemowem zostanie wydłużona do Huty przez Piaski. Trasa linii 35 z Wyścigów do Piasków będzie dłuższa o odcinek Piaski-Nowe Bemowo.
Uroczyste otwarcie nowej trasy odbyło się w środę w południe na pętli Piaski przy ul. Jarzębskiego.