Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży
Jednym z projektów prowadzonych przez Fundację Dzieci Niczyje jest działający od ponad 3 lat pierwszy bezpłatny, ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Przez ten czas konsultanci odebrali ponad 350.000 telefonów i odpowiedzieli na 9000 wiadomości od młodych ludzi oczekujących wsparcia, opieki i ochrony.
05.03.2012 13:06
Do Telefonu Zaufania dzwonią dzieci z szerokim spektrum problemów. Chcą rozmawiać o codziennych smutkach, kłopotach w szkole, kłótniach z przyjaciółmi i rodzicami. Czasem sięgają po słuchawkę, gdy myślą o samobójstwie, są ofiarami przemocy czy wykorzystywania seksualnego. Szukają przyjaznych dorosłych, którym mogą powierzyć swoje problemy i razem z nimi zastanowić się nad możliwym rozwiązaniami. Linia 116 111 obsługiwana jest przez psychologów i pedagogów, którzy wysłuchują młodych ludzi, rozmawiają o ich problemach, udzielają im wsparcia w sytuacjach kryzysowych. Dzięki Telefonowi 116 111 dzieci i młodzież mogą otrzymać bezinteresowną uwagę i troskę w najtrudniejszych dla siebie chwilach.
Trzy ostatnie lata działania Telefonu, to okres nieustannego rozwoju i zwiększania jego dostępności, aby mogło dodzwonić się jak najwięcej potrzebujących dzieci. Linia jest całkowicie bezpłatna i anonimowa. Działa 7 dni w tygodniu w godz. od 12.00 do 20.00. Z konsultantami można skontaktować się także za pośrednictwem strony www.116111.pl.
Z inicjatywy Komisji Europejskiej telefony zaufania dla dzieci o numerze 116 111 powstają we wszystkich krajach UE. Polska jest piątym krajem, w którym dzięki współpracy Fundacji Dzieci Niczyje z UKE, MSWiA oraz firmą Polkomtel, dzieci i młodzież otrzymują pomoc pod numerem 116 111.
Fundacja Dzieci Niczyje jest organizacją pozarządową o charakterze non-profit, której celem jest ochrona dzieci przed krzywdzeniem oraz pomoc dzieciom krzywdzonym, ich rodzinom i opiekunom.
Więcej informacji na stronie www.fdn.pl