Tani roaming pierwszy wprowadza Play
1,99 zł za połączenia wychodzące na terenie Unii Europejskiej.
W nowej ofercie wszyscy klienci zapłacą za wychodzące połączenia roamingowe w Europie 1,99 zł. Opłata naliczana będzie co 30 sekund. Play mówi, że to o 15 proc. mniej niż zakłada nowe prawo EU.
- Zdajecie sobie sprawę, że Polski klient jest nadmiernie obciążony opłatami roamingowymi. Czasy się zmieniają. Beneficjentem nowych regulacji jest klient, nie operator. Play chce pójść krok do przodu, bez względu na to, czy to się podoba innym firmom czy nie. Nie rozróżniamy między klientami pre-paid i post-paid, ponieważ infrastruktura jednych i drugich jest taka sama. Nie mówimy też wejdź do naszej sieci, a dostaniesz tani roaming, a po wakacjach ceny znowu rosną – powiedział wczoraj Chris Bannister, szef Playa.
Dziś za minutę połączenia płacimy w Europie do 8 zł, a za minutę odebraną do 4 zł. Ale właśnie zatwierdzone przez Komisję Europejską rozporządzenie nakłada na operatorów stawki maksymalne w wysokości 0,49 euro za połączenia wychodzące i 0,24 euro za przychodzące.
W Play nie będzie też tzw. call backów i wprowadzania dodatkowych kodów przez wybraniem właściwego numeru. - Korzystanie z roamingu musi być proste, zapomnijmy o rozmowach zwrotnych. Granice geograficzne nie istnieją, przyszłość leży w połączeniach międzynarodowych, bo ludzie coraz więcej podróżuję i robią to w coraz prostszy sposób.
Chiny, USA i Kanada będą taryfikowana normalnie, czyli po 5 zł. - W przypadku krajów afrykańskich uzależnieni jesteśmy od tamtejszych regulatorów, więc ceny pozostaną na dotychczasowym poziomie – mówił Bannister.
Taryfa wchodzi w życie 22 czerwca. Początkowo skorzystają z niej klienci pre-paid, ponieważ tym „post” operator oferuje „Wakacyjny roaming”, czyli 49 groszy za połączenie wychodzące naliczane co 30 sekund i 15 groszy za SMS.
- Do tej pory przykładowo za cztery minuty połączenia płaciliśmy około 20 zł. Teraz wyniesie nas to 2 zł. Rolą challengera rynku, za jakiego się uważamy, jest wskazywanie kierunku rozwoju – mówił Marcin Gruszka, rzecznik Play.
Promocja działa od 18 czerwca do 15 września. Obejmuje połączenia wychodzące do Polski z następujących krajów: Austria, Belgia, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Czarnogóra, Cypr, Czechy, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Macedonia, Malta, Mołdawia, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rosja, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Turcja, Ukraina, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.
Play podaje na razie liczbę 100 tys. klientów. Do końca roku chce pozyskać około 750 tys.
Podobne informacje:
Zmiany w PLAY
Nowe, mocne uderzenie Play
Reklama Play narusza godność dziecka
Nowa strategia reklamowa sieci Play
Serwisy multimedialne w sieci Play
Play: nasze reklamy to błąd, nie mamy nic na obronę
Stowarzyszenie Agencji Reklamowych broni reklam Play
Play zgromadził 100 tysięcy klientów
Wywiad - Jacek Hensler
Wielka strata właściciela marki Play
Kolejny skandal na rynku reklamy
Play z problemami
Nowatorska reklama Play poprzez Second Life
Techniczne problemy Play
Era kontra Play
Play rozpoczął od falstartu
Play pracuje nad największym minusem oferty