Tak wygląda transport wojska w Polsce. Żołnierze wściekli
W sieci pojawiło się nagranie pokazujące, jak w praktyce wygląda relokacja polskiej armii. Na nagraniu widać, jak pociąg powolnie ciągnie się po starych, używanych okazjonalnie torach. Z nieklimatyzowanych wagonów przez okna wystają żołnierze, którzy na widok kamery dają upust swojej dezaprobacie. "Je**ć kolej. Je**ć PKP" - krzyczą.
23.11.2017 21:22
- Pociąg wojskowy z Warszawy Rembertowa do Leszna Górnego po pierwszym tego dnia, ponad godzinnym postoju na stacji Żukowice rusza mozolnie do przodu. ST43-365 nie dał rady podjechać pod wzniesienie i utknął w okolicach budynku stacyjnego. Po 40 minutach na pomoc z Głogowa przyjechała klasyczna SM42, która na wiele się nie zdała - takim opisem sytuacji, jaka zastała wojskowych rozpoczyna się zamieszczony w sieci film.
- Pociąg co prawda drgnął do przodu, ale już po kilku kilometrach a w okolicy stacji Nielubia po raz kolejny utknął w trawie blokując tym samym przejazd na ruchliwej drodze. Po morderczej walce maszyn - ST43-365 i SM42-967 na popychu oraz mechanika posypującego piachem cm po cm torów eszelon dotarł do Kłobuczyna. Tutaj stonka urwała się od składu i wróciła do Głogowa po następnego eszelona do Żagania, również na leszczyńskiej maszynie - ST43-340 - kontynuuje autor wpisu.
- Drugi eszelon choć o ok. 1/3 lżejszy też zaliczył podobną historię. Pociągi wracały z defilady wojskowej w której brały udział oddziały piesze i zmechanizowane, m.in. z 6. Brygady Powietrznodesantowej, 10. Brygady Logistycznej oraz 25. Brygady Kawalerii Powietrznej. Na defiladzie przemaszerowało także wojsko NATO-6130285597505153c), m.in. z USA, Kanady i Wielkiej Brytanii - czytamy dalej.
- Jeśli chodzi o sprzęt ciężki, to nie zabrakło wielu różnych pojazdów m.in. czołgów Leopard, PT-91 Twardy czy armatohaubice Dana i Krab. Warto nadmienić, że linia jest już prawie nieużywana i otwierana na specjalne okazje min. takie jak powyższe. Spotkać tutaj pociąg, a właściwie dwa i to na "Rumunach" to rzecz niemalże nie do powtórzenia! Pozdrowienia dla wytrwałych żołnierzy i obsługi pociągu - kończy historię autor wpisu.