PolskaTak Wrocław zachęca obcokrajowców do przyjazdu

Tak Wrocław zachęca obcokrajowców do przyjazdu

Przedstawiono dwa nowe spoty promujące Wrocław jako Europejską Stolicę Kultury 2016. Opinie wrocławian na ich temat są podzielone.

Tak Wrocław zachęca obcokrajowców do przyjazdu
Źródło zdjęć: © PAP | Maciej Kulczyński

Już w niedzielę można było w sieci zobaczyć nowe spoty pod wspólną nazwą "Swoje znają, Wrocław chwalą". Ponadto, będą one emitowane także na antenie TVP.

Pierwszy z nich przedstawia angielską rodzinę, rozmawiającą o wysłaniu syna do miejsca, w którym mógłby zaczerpnąć kultury. Po Oxfordzie, Londynie i Cambridge, pada propozycja Wrocławia, którą wszyscy akceptują.

W drugim spocie widzimy dwóch Włochów, z których jeden ma dylemat – "którą wybrać?". Przyjaciel radzi mu wyjechać, a wtedy podobnie jak poprzednim spocie, po propozycjach Rzymu, Mediolanu i Wenecji pada odpowiedź - Wrocław. Zafrasowany Włoch kojarzy miasto z pięknymi kobietami i decyduje się pojechać.

Oba spoty mają podobną strukturę – najpierw rozmowa, propozycje znanych ośrodków kultury i nauki europejskiej, alternatywna propozycja Wrocławia, pokaz serii zdjęć z głównym bohaterem spotu na tle wrocławskich zabytków, powrót do rozmowy i decyzja o wyborze Wrocławia. Każdy z filmów ma dwie wersje - z polskim lektorem lub polskimi napisami.

O tych dwóch krótkich produkcjach zdania oglądających są podzielone. Z jednej strony można spotkać opinie, że spoty rzeczywiście przedstawiają Wrocław jako miasto mogące być alternatywą dla znanych ośrodków kulturalnych i ma to odzwierciedlenie w rzeczywistości. Ponadto może przyciągnąć młodych ludzi wieloma możliwościami spędzania czasu wolnego. W spocie "angielskim" zwracano uwagę na różnice w propozycjach starszego i młodszego pokolenia i obraz nudnego Oxfordu i ciekawego Wrocławia.

Mniej pochlebnych opinii zebrał spot "włoski". Krytycy zwracali uwagę na sposób przedmiotowego ukazania polskich kobiet jako atrakcji dla obcokrajowca. Szczególnie ważne było też w tym kontekście zwrócenie uwagi na pochodzenie bohatera i utrwalony obraz Włocha jako niestałego w uczuciach kobieciarza.

Spoty powstały we współpracy miasta Wrocławia z Telewizją Polską na mocy porozumienia, które obie strony podpisały w październiku ubiegłego roku. Reżyserem projektu jest Tomasz Knittel. Koszt produkcji i emisji spotów wyniósł 80 tys. zł.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)