Tak będzie wyglądać nowe warszawskie metro
Mają być bezpieczniejsze, bardziej pojemne i komfortowe. Metro Warszawskie właśnie rozstrzygnęło przetarg na dostawę 35 nowych pociągów dla podziemnej kolejki - informuje "Fakt". Zostało nim konsorcjum Siemens Newag, które za ponad miliard zł wyprodukuje 210 nowoczesnych wagonów marki Inspiro.
W rekordowym przetargu na produkcję 210 wagonów wystartowały trzy firmy - hiszpański CAF, Skoda w konsorcjum z rosyjską firmą Wagonmasz oraz Siemens z polskim Newagiem. Zwyciężyli ci ostatni. Konsorcjum Siemens Newag złożyło najtańszą ofertę, ale nie było to jedyne kryterium w przetargu. Liczyło się także zużycie energii elektrycznej, system utrzymania pojazdu, ekologia oraz wydłużenie gwarancji na pojazdy. Firma Siemens zaproponowała stolicy swój najnowszy prototyp pociągu o nazwie Inspiro.
- Są to pojazdy zawierające przyjazne środowisku rozwiązanie technologiczne, charakteryzują się najniższym kosztem utrzymania w swojej klasie, a także niskim zużyciem energii - zachwala Kinga Jabłonowska-Hieronimczuk (37 l.) z firmy Siemens. - Każdy ze składów będzie jednoprzestrzenny i bardziej pojemny, wewnątrz znajdzie się 256 siedzeń, a w sumie w jednym pociągu zmieści się 1045 osób - dodaje.
Na początku 10 składów powstanie na terenie Niemiec, a produkcja pozostałych 25 odbędzie się w Nowym Sączu w zakładach firmy Newag. Pierwsze pociągi mają się pojawić w stolicy pod koniec 2012 r.
Polecamy wydanie internetowe Fakt.pl:
Straciła pracę przez sznycla!