Syrenka wciąż najpopularniejszą pamiątką z Warszawy
Syrenka pozostanie najpopularniejszą pamiątką z Warszawy, przynajmniej w tym sezonie.
W konkursie, który miał wyłonić nowy gadżet promujący Warszawę, nie przyznano żadnych nagród. Poszukiwano symbolu nowoczesnej stolicy, który miał wywoływać pozytywne skojarzenia i nawiązywać do charakterystycznych cech miasta. Projekt nowego gadżetu trzeba też było połączyć z przypadającą w 2011 roku prezydencją Polski w Unii Europejskiej. Na konkurs napłynęło ponad 20 prac, ale żadna nie spotkała się z wysoką oceną jury.
Jak podkreśla Bogna Świątkowska z Fundacji Bęc Zmiana, okazuje się, że projektanci poruszają się jedynie wokół stereotypów związanych z Warszawą. W ocenie Świątkowskiej temat konkursu: prezydencja Polski - okazał się za trudny, ponieważ żaden z projektów nie odnosił się do tego, że Warszawa będzie stolica Europy.
Władze miasta od trzech lat organizują konkursy na nowy gadżet promujący Warszawę. W ocenie dyrektor biura promocji miasta Katarzyna Ratajczyk najważniejsze, żeby poruszyć środowisko projektantów. W konkursie wyróżniono dwie prace.