Startuje pierwszy w Polsce kanał o gotowaniu

Canal+ Cyfrowy uruchomi 30 września nowy kanał tematyczny Kuchnia.tv, zaś w przyszłym roku planuje uruchomienie kolejnego.

21.09.2006 09:35

Poinformowali na środowej konferencji prasowej przedstawiciele spółki.

Beata Ryczkowska – dyrektor pionu programowego Canal+ Cyfrowy przewiduje, że nowa telewizja uzyska rentowność w ciągu dwóch lat. Kuchnia.tv będzie ósmym kanałem tematycznym spółki Canal + Cyfrowy, ale nie ostatnim. Na wiosnę przyszłego roku spółka planuje premierę kolejnego kanału, nie zdradza jednak szczegółów przedsięwzięcia.

W pierwszych miesiącach telewizja nadawać będzie od 7 rano do około wpół do drugiej w nocy. Pasmo od 14 do 18 zajmą programy typowo kulinarne, poradnikowe, prime time od 18 do 22 lub 23 przeznaczony zostanie na programy lifestyle-owe: filmy, programy dokumentalne czy mające zainspirować widzów podróżami. Następnego dnia rano kuchnia.tv powtarzać będzie program poprzedniego dnia. Od świąt Bożego Narodzenia kanał ma zamiar nadawać 24 godziny na dobę. Każdego dnia emitowanych będzie kilka półgodzinnych pasm telesprzedaży, ich łączny czas nie przekroczy 3 godzin dziennie. W celu sprzedaży zupełnie nowych na polskim rynku produktów, związanych z gwiazdami pokazywanymi na antenie stacji (np. Jamie Oliver) telewizja podpisała umowę z dotychczas nieobecną na polskim rynku brytyjską firmą.

Na antenie kanału zobaczymy dwadzieścia nowych programów kulinarnych z całego świata. Gotować na ekranie kuchni.tv będą między innymi: Jamie Oliver, Keith Floyd, Curtis Stone, Delia Smith i Gordon Ramsey. Swój codzienny show będzie miała również Martha Stuart. Dodatkowo w paśmie wieczornym kuchnia.tv pokazywać będzie między innymi australijski reality show o parach marzących o otwarciu własnej restauracji czy serial „Godiva” o właścicielach i gościach pewnej kanadyjskiej restauracji. Programy poradnikowe oprócz prezentowania sztuczek i tajemnic gotowania pomogą również urządzić przyjęcie czy zainspirują do odkrywania kuchni z całego świata.

Pierwszy i na razie jedyny autorski program „Para w kuchni” będzie miało rodzeństwo: Agnieszka i Marcin Kręgliccy, znani warszawscy restauratorzy, właściciele 7 restauracji różnych kuchni narodowych. Odcinki będą koncentrować się na trzech głównych tematach: wokół produktu, dania lub święta okolicznościowego, czy np. postaci historycznej. Program ma stać się przewodnikiem dla polskich wielbicieli gotowania, w humorystyczny sposób prezentując międzynarodowe przepisy. Dyrektor zarządzająca kuchnia.tv Małgorzata Seck przyznała jednak, że już wkrótce pojawi się kolejny program – o deserach, a w rozmowie z nami dodała, że kanał kuchnia.tv będzie chciał wykreować swoje kulinarne gwiazdy.

Ponad 50 proc. ramówki stanowić będą programy praktyczne, zawierające przepisy i sztuczki kulinarne, ale dużą część będą stanowiły też programy rozrywkowe związane z gotowaniem, reality show, seriale fabularne, filmy fabularne czy filmy dokumentalne.

Telewizja kuchnia.tv adresowana jest głównie do kobiet w wieku od 20 do 45 lat, ale Małgorzata Seck mówi wyraźnie „nie chcemy być kanałem typowo kobiecym, ale kulinarnym”, „liczymy również na widownię męską” dodaje Beata Ryczkowska.

„W Wielkiej Brytanii telewizyjne programy kulinarne mają wielomilionową widownię, znani z ekranu kucharze stają się gwiazdami, a Brytyjczycy zaczęli naprawdę gotować. Skoro w ciągu zaledwie kilku lat udało się to osiągnąć w kraju słynącym z najgorszej kuchni świata, w Polsce uda się na pewno”– dodała Małgorzata Seck, Dyrektor Zarządzający Kuchni.tv, MiniMini i ZigZap/Hyper.

30 września razem z kanałem kuchnia.tv uruchomiony zostanie pod adresem kuchnia.tv serwis internetowy stacji, który ma stać się uzupełnieniem programu telewizyjnego. Podzielony będzie na działy: O kuchni.tv, gdzie internauci znajdą opis kanału, jego partnerów oraz komunikaty prasowe; Program – zawierający szczegółowe opisy programów; Rozrywka – z forum, czatem, multimediami i konkursami; Kuchniotekę z kulinarnymi poradami i przepisami z całego świata. W dziale sklep będzie można nabyć akcesoria i produkty kulinarne reklamowane na antenie.

Canal+ Cyfrowy jest operatorem platformy cyfrowej Cyfra+, a także nadawcą i producentem takich kanałów telewizyjnych jak Canal+, Canal+ Film, Canal+ Sport/Canal+ Sport2, Ale kino!, ZigZap/Hyper, MiniMini i Planete.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)