Start-up za granicę

Start-up to młoda firma z dużym potencjałem - także zagranicznym. Jak zdobyć zagraniczny rynek? Trzeba znać jego specyfikę i mieć kontakty. Przyda się też zastrzyk gotówki.

Jak zdobyć zagraniczny rynek ze swoim start-upem?
Jak zdobyć zagraniczny rynek ze swoim start-upem?
Źródło zdjęć: © East News | Hubert Psaila Marie/ABACA

17.09.2024 | aktual.: 24.09.2024 23:33

Start-ups Are Us – wiedza i kontakty

W programie przedsiębiorcy mogą skorzystać ze szkoleń i misji wyjazdowych do wybranych krajów. Szkolenia pomogą lepiej zaprezentować swoje produkty i poznać specyfikę rynku, np. prawo i zwyczaje handlowe. Misje wyjazdowe to szansa na bezpośrednie spotkania biznesowe i zdobycie kontraktów.

Z programu mogą skorzystać przedsiębiorcy, którzy działają na rynku nie dłużej niż 5 lat. Warunkiem jest prowadzenie działalności w branży, której dotyczy dany nabór wniosków. A także gotowy, innowacyjny produkt, który podczas misji będzie można zaprezentować i sprzedać.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Start-ups Are Us - aktualne nabory

Aktualnie trwają nabory (do 17 października) dla firm z dwóch branż – Edtech i GreenTech.

EdTech to technologie, produkty i usługi dla edukacji. Kraje docelowe w naborze to: Stany Zjednoczone, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Singapur i Wielka Brytania. Szczegóły konkursu znajdują się na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

Green Tech to produkty i technologie korzystne dla środowiska. Pomagają ograniczyć zanieczyszczenia albo poprawić stan przyrody. Przedsiębiorcy z tej branży będą mogli podbijać rynki: Hiszpanii, Kanady, Tajwanu i Francji. Szczegóły konkursu znajdują się na stronie PARP.

Startup Booster Poland – pieniądze i kontakty

Inna opcja to Startup Booster Poland. Oprócz szkoleń można tu skorzystać z pomocy mentora i zdobyć dotację do 400 tys. zł. Do wyboru jest 11 podmiotów, które mogą pomóc w rozwoju firmy. W przyszłym roku do oferty wejdzie też pomoc w zdobyciu klientów na zagranicznych rynkach (na IV kw. PARP planuje nabór wniosków na wybór operatorów w module Startup Exchange. Źródło na str. 8: https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/2_FE-broszura-210x210_2_08072024.pdf).

Materiał powstał we współpracy z Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej ze środków Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)