Trwa ładowanie...
d3r1l0o
16-05-2006 00:20

Średnie wyniki sprawdzianu szóstoklasistów

25,3 punktu na 40 możliwych (czyli 63,3
proc.) - to średni wynik uzyskany przez szóstoklasistów z
ogólnopolskiego sprawdzianu pisanego w kwietniu. Z danych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (CKE) wynika, że
maksymalną liczbę punktów (40) uzyskało w kraju blisko 5,5 tys.
uczniów.

d3r1l0o
d3r1l0o

Sprawdzian dla szóstoklasistów odbył się 4 kwietnia. Przystąpiło do niego ponad 473 tys. uczniów w ponad 13 tys. szkół. Sprawdzian jest powszechny i obowiązkowy, przystąpienie do niego jest warunkiem uzyskania promocji. Wynik sprawdzianu, który uczniowie poznają we wtorek, nie ma wpływu na przyjęcie ucznia do gimnazjum rejonowego, ale w przypadku wyboru innej szkoły brany jest pod uwagę.

Najczęściej występujący wynik to 33 punkty. Test sprawdzał pięć umiejętności uczniów: czytanie, pisanie, rozumowanie, korzystanie z informacji i wykorzystywanie wiedzy w praktyce. Najsłabiej uczniowie poradzili sobie z wykorzystywaniem wiedzy w praktyce, a także z rozumowaniem. Z "czytania" (sprawdzano umiejętność czytania ze zrozumieniem tekstu popularnonaukowego, tekstu literackiego, tabeli i mapy) szóstoklasiści średnio otrzymali 7,7 punktów na 10, czyli 77 proc. możliwych punktów. Najlepiej wypadło czytanie tekstu popularnonaukowego (83 proc. punktów).

Sprawdzano również umiejętność pisania krótkiej wypowiedzi na zadany temat (w tym roku brzmiał on: "Jest człowiekiem pracowitym jak pszczoła, a jego praca służy innym. Opisz taką osobę, opowiedz o jej działaniach i wyjaśnij, dlaczego zasługuje na szacunek"). Wynik krajowy to średnio 6,9 punktów na 10, czyli 69 proc. możliwych punktów. W "rozumowaniu" sprawdzano: umieszczanie dat w przedziałach czasowych, rozpoznawanie własności figur geometrycznych, ustalanie sposobu rozwiązania zadania, opisywanie sytuacji przedstawionej w zadaniu za pomocą wyrażenia arytmetycznego oraz sprawdzanie wyników z warunkami zadania. Wynik krajowy to średnio 4,5 punktów na 8, czyli 56 proc. możliwych punktów. Najlepiej wypadło umieszczanie dat w przedziałach czasowych (68 proc. punktów)

W "korzystaniu z informacji" sprawdzano posługiwanie się źródłem informacji, wskazywanie źródła informacji. Wynik krajowy to średnio 2,4 punktów na 4, czyli 60 proc. możliwych punktów. Najlepiej wypadło wskazywanie źródła informacji (63 proc. punktów).

d3r1l0o

W "wykorzystywaniu wiedzy w praktyce" sprawdzano: wykonywanie obliczeń dotyczących temperatury, czasu, długości iápowierzchni, wykorzystywanie w sytuacji praktycznej własności liczb. Wynik krajowy to średnio 3,9 punktów na 8, czyli 49 proc. możliwych punktów. Najlepiej wypadło wykorzystywanie w sytuacji praktycznej własności liczb (55 proc. punktów).

Informacje na temat wyników, wraz ze specjalnym opracowaniem ich - przygotowanym z myślą o uczniach, ich rodzicach i nauczycielach - opublikowane będą na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Opracowanie zawierać będzie m.in. krajowe wyniki dla wszystkich rodzajów arkuszy sprawdzianu, krajowe wyniki dla pięciu obszarów umiejętności dla arkusza standardowego oraz charakterystyki osiągnięć dla różnych grup uczniów w zależności od uzyskanego wyniku. Przy omawianiu poszczególnych zadań ze sprawdzianu umieszczono informacje, jakie umiejętności miało on sprawdzić i nad czym uczeń powinien popracować, jeśli dane zadanie rozwiązał słabo.

d3r1l0o
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3r1l0o
Więcej tematów