PolskaSpringer chce wydawać nowy dziennik w Polsce

Springer chce wydawać nowy dziennik w Polsce

W marcu, najpóźniej w kwietniu na polskim rynku ma się pojawić nowy dziennik wydawana przez niemiecki koncern medialny Axel Springer - podał "Financial Times Deutschland". Według dyrektora
generalnego Izby Wydawców Prasy Macieja Hoffmana, na polskim rynku
jest miejsce na nową gazetę.

31.01.2006 18:30

"Badamy szanse rynkowe kolejnej gazety codziennej" - powiedział dla "FTD" przedstawiciel zarządu wydawnictwa Andreas Wiele. Jego zdaniem wydawany przez Springera tabloid "Fakt" pokazuje, że na rynku gazet w Polsce istnieje możliwość ekspansji. "Uważamy, że istnieje taka możliwość również w segmencie powyżej rynku gazet bulwarowych" - powiedział Wiele.

Nowy tytuł przygotowuje obecnie zespół redakcyjny w Warszawie. Ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła - zastrzegł Wiele.

"FTD" podkreśla, że Springer nie wypowiada się na temat wysokości inwestycji. Jednak już pierwsza inwestycja (wydawanie "Faktu") pokazała, że uruchomienie takiej gazety wymaga środków powyżej 10 milionów euro.

Zespół składa się z prawie 200 dziennikarzy. Tytuł i nakład utrzymywane są w tajemnicy. W Warszawie nową gazetę nazywa się polską wersją dziennika "Die Welt". "Polityczny profil będzie raczej konserwatywny niż liberalny - powiedział "FTD" znawca projektu.

Według Hoffmana na polskim rynku jest miejsce na taką gazetę. Miejsce jest w grupie młodych biznesmenów w wieku 28-40 lat. Ze względu na to, że ci ludzie dużo pracują, potrzebują gazety, która będzie niosła krótkie, ale kompletne treści. Powiedziałbym, że potrzeba gazety podobnej do "Pulsu Biznesu", ale niosącej treści ogólnoinformacyjne. Musi być kraj, świat, trochę kultury, sportu - powiedział Hoffman.

Dodał, że taki dziennik powinien przede wszystkim nieść treści gospodarcze. Jego zdaniem taki dziennik - o krótkich, ale bardzo poważnie redagowanych treściach dobrze odnajdzie się na rynku i sprzeda się w nakładzie ok. 100-150 tys. egzemplarzy.

Zespół pracujący nad gazetą nie udziela na jej temat żadnych informacji. Przyjęliśmy taką strategię, że do czasu ukazania się dziennika nie informujemy o żadnych szczegółach - powiedział rzecznik zarządu Axel Springer Polska Michał Fijoł.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)