SMS‑y popularniejsze, m‑commerce - wręcz odwrotnie
Jak wynika z raportu Mobinet 3, badania rynku telefonii komórkowej, przeprowadzonego przez A.T. Kearney, globalną firmę doradztwa strategicznego oraz Cambridge Judge Institute, wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych SMS - do niedawna domena europejskich nastolatków - błyskawicznie zdobywa popularność w grupie dorosłych w wieku 35 lat i starszych.
15.11.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Badanie przeprowadzono wśród 2400 użytkowników telefonów komórkowych w sześciu krajach: Finlandii, Francji, Japonii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.
W porównaniu do wyników poprzedniego badania (Mobinet 2), popularność usług SMS wzrosła o 10%. Komunikowanie się za pośrednictwem krótkich wiadomości tekstowych wychodzi poza tradycyjną grupę nastoletnich użytkowników telefonów komórkowych i najdynamiczniej rozwija się wśród osób w wieku od 35 do 54 lat, o ustabilizowanej pozycji finansowej. Jak wynika z badania w tej grupie zainteresowanie usługą SMS wzrosło o 20%, a w grupach wiekowych 55 - 64 i ponad 65 lat - o 14%.
Wzrost popularności SMS nabiera większego znaczenia w zestawieniu z malejącym zainteresowaniem m-commerce (zakupami realizowanymi za pomocą komórki z funkcją WAP). Odsetek osób zamierzających użyć telefonu do zakupów spadł z około 12% - według wyników Mobinet 2 - do zaledwie 4% obecnie. (eRPe)
Pełen raport z badań Mobinet można znaleźć pod adresem http://www.atkearney.com w sekcji zatytułowanej Thought Leadership. Polska wersja językowa dostępna jest na żądanie.
Informacje o Judge Institute można znaleźć na stronach http://www.jims.cam.ac.uk