Śmierć finałem wyzwania? Matka: "Zabiło mojego syna". 14‑latek zjadł jednego chipsa
Nastolatek z Massachusetts zmarł kilka godzin po tym, jak wziął udział w "One Chip Challenge". Zjadł chipsa z najostrzejszymi papryczkami na świecie. Rodzina uważa, że popularny trend w mediach społecznościowych przyczynił się do śmierci dziecka.
05.09.2023 09:48
Harris Wolobah zjadł w szkole pikantnego chipsa Paqui, biorąc tym samym udział w wiralowym wyzwaniu "One Chip Challenge".
- W szkole nagle zaczął skarżyć się na ból brzucha - powiedziała NBC 10 Boston jego matka Lois.
Rodzina nastolatka odebrała go i zawiozła do domu, gdzie poczuł się lepiej. Kiedy mieli jechać na trening koszykówki, chłopak nagle zemdlał. Rodzina szybko pojechała do szpitala, jednak lekarzom nie udało się go uratować. Ciało skierowano na sekcję zwłok, a przyczyna śmierci nie została jeszcze ujawniona.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nastolatek zmarł po zjedzeniu najostrzejszego chipsa
Zmarły Harris Wolobah był uczniem drugiej klasy Doherty Memorial High School w Worcester. Był bardzo aktywny, szczególnie lubił grać w koszykówkę. Koledzy nazywali go wschodzącą gwiazdą.
Na czym polega wyzwanie "One Chip Challenge"?
Wyzwanie "One Chip Challenge" rozpoczęło się w 2016 roku, ale w ostatnim roku odnotowano ponowny wzrost zainteresowania wśród młodzieży. Akcja została zapoczątkowana jako kampania marketingowa firmy Paqui produkującej chipsy. Nastolatkowie kupują chipsy o smaku papryki Carolina Reaper i filmują siebie jedzących chipsy, aby udowodnić, jak długo mogą wstrzymać bez picia lub jedzenia czegokolwiek dla ulgi. Papryka używana w chipsach jest uważana za najostrzejszą na świecie.
- Paqui One Chip Challenge to wyzwanie w mediach społecznościowych, które polega na spożyciu pikantnego chipsa tortilla. Chip zawiera kapsaicynę, związek występujący naturalnie w papryczkach chili. Spożycie kapsaicyny zazwyczaj powoduje ból jamy ustnej i gardła, ale może również prowadzić do poważniejszych problemów zdrowotnych, w tym zawału serca i uszkodzenia przełyku - ostrzega producent.