Smart coraz bliżej Ameryki

Smart Cabrio (Foto:DaimlerChrysler)
Rosną szanse wprowadzenia na amerykański rynek dwumiejscowego samochodu Smart.

Jak poinformował w środowym wydaniu niemieckiego dziennika "Handelsblatt" Andreas Renschler z DaimlerChryslera, do którego należy produkująca Smarty firma MCC, do końca tego roku zapadnie decyzja, czy od 2003 roku Smart pojawi się w sprzedaży w Stanach Zjednoczonych.

W tej chwili specjaliści badają, czy ten miejski samochód może dobrze się sprzedawać w USA. Według Renschlera, jest bardzo prawdopodobne, że Smart znajdzie się w końcu w amerykańskich salonach Chryslera i Mercedesa.

Ewentualne wprowadzenie Smarta na rynek amerykański będzie ostatnim etapem poprawy sytuacji tej marki. Jeszcze nie tak dawno całkiem realne było wstrzymanie produkcji tego modelu, gdyż cieszył się on małym zainteresowaniem.

Mimo że Smart nadal przynosi straty DaimlerChryslerowi, jego sprzedaż od pewnego czasu rośnie. Dzięki wprowadzeniu nowych wersji i rozwinięcie sprzedaży poza Europą w ubiegłym roku DaimlerChrysler znalazł nabywców na około 100 tysięcy Smartów.

Renschler oczekuje, że w tym roku z taśm produkcyjnych zjedzie 112 tysięcy tych aut, a więc o 10% więcej niż w 2000 roku. W ciągu najbliższych 2-3 lat produkcja ma wzrosnąć do 140 tysięcy rocznie. O zapowiadanej wcześniej rocznej produkcji 200 tysięcy Smartów nikt już nie wspomina.

Do tej pory DaimlerChrysler zainwestował w produkcję Smartów 4 miliardy USD. Jak na razie jednak auto to przynosi ogromne straty. Ma się to zmienić w 2004 roku, kiedy spodziewane są pierwsze zyski ze sprzedaży Smartów. (ps)

usadaimlerchryslerSmart
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)