Sosnowiec. Nowa linia tramwajowa nabiera kształtów, ale kierowcy mają problem
Ważna zmiana dla kierowców. Wykonawca nowej linii tramwajowej w Sosnowcu w czwartek, 14 października, zmieni organizację ruchu na ul. Braci Mieroszewskich. Po zbudowaniu tunelu pod jedną jezdnią, ruch zostanie przeniesiony na nowy obiekt, by rozpocząć budowę drugiego tunelu.
Jedną z kluczowych inwestycji przy budowie nowej linii tramwajowej z Zagórzy jest wykonanie tunelu pod ul. Braci Mieroszewskich. Po kilku miesiącach prac robotnicy przekopali tunel pod wschodnią jezdną. W czwartek, 14 października, nastąpi zmiana organizacji ruchu, po której rozpocznie się budowa drugiej połowy przyszłego tunelu. Zmiana jest też konieczna do rozpoczęcia przebudowy sąsiadującej z zachodnią jezdnią arterii starej pętli tramwajowej (została ona zamknięta 2 października).
Sosnowiec. Zmiana organizacji ruchu na ul. Braci Mieroszewskich
Kierowcy pojadą po nowo wybudowanym odcinku wschodniej jezdni, zaś jezdnia zachodnia, na której obecnie odbywa się ruch, zostanie zamknięta.
– Tuż za przystankiem Zagórze Pętla, czyli ostatnim przystankiem na tej linii, zabudowany został rozjazd tymczasowy, dzięki któremu przy wyłączonej pętli możemy obsługiwać tę trasę wagonami dwukierunkowymi. Do Zagórza jeździ teraz tylko linia nr 35, a linia nr 15 od Katowic kierowana jest do przystanku Pogoń Akademiki – mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Prace na jezdni zachodniej ul. Braci Mieroszewskich, wraz z budową drugiej części tunelu, planowane są do połowy przyszłego roku.
W rejonie pętli obecnie wykonawca demontuje starą infrastrukturę. Kolejnym etapem będzie budowa kanalizacji deszczowej. Na początku września wykonawca otrzymał ostatnią decyzję na wycinkę drzew. – Dzięki temu mogliśmy rozpocząć również prace w obszarach, na których do tej pory występowały kolizje z zielenią. Dziś prowadzimy już w tych miejscach roboty ziemne i kanalizacyjne, a także przygotowujemy przyszły pas torowy do zabudowy warstw konstrukcyjnych – wymienia dyrektor kontraktu Robert Wach z Eurovia Polska SA.
Roboty trwają także na innych odcinakach inwestycji, m.in. podsypywanie tłucznia pod nowe podkłady oraz budowa nowego układu trakcji wzdłuż ul. Rydza Smigłego i al Paderewskiego, czy przebudowa instalacji teletechnicznych, wodociągu oraz częściowa budowa nowej kanalizacji w rejonie ronda Jana Pawła II.