RegionalneŚląskGliwice. Zamknięte przejście podziemne. Do maja utrudnienia dla pieszych

Gliwice. Zamknięte przejście podziemne. Do maja utrudnienia dla pieszych

Zgodnie z zapowiedziami, wykonawca prac związanych z budową centrum przesiadkowego zamknął czasowo przejście podziemne biegnące od ul. Tarnogórskiej do dworca kolejowego (w części za peronami) w Gliwicach. Tunel ponownie ma być otwarty w połowie maja.

Zamknięto przejście podziemne w rejonie dworca kolejowego w Gliwicach.
Zamknięto przejście podziemne w rejonie dworca kolejowego w Gliwicach.
Źródło zdjęć: © UM Gliwice

Aby maksymalnie ograniczyć niedogodności dla mieszkańców spowodowane niedostępnością przejścia podziemnego i jednocześnie zapewnić bezpieczeństwo w rejonie prowadzonych prac, po analizach ze strony wykonawcy i miasta ustalono dwuetapowy harmonogram zamknięć tunelu łączącego ul. Tarnogórską z dworcem PKP. Zaplanowano, że tunel zostanie zamknięty od 11 stycznia do 15 maja 2021 r. (I etap) oraz od trzeciego kwartału 2021 r. do początku 2022 r. (II etap).

Gliwice. Co zostanie zrobione?

Istniejący tunel zostanie przebudowany i zmodernizowany, a także włączony do nowo budowanego tunelu w ramach centrum przesiadkowego. Podczas przebudowy i modernizacji wymieniane będą posadzki i okładziny ścienne wraz z przebudową schodów i dostosowaniem pochylni do obowiązujących przepisów. Przewidziano też remont sufitu, wykonanie nowych odwodnień w posadzkach oraz nowych instalacji oświetlenia ogólnego i awaryjnego (ewakuacyjnego), a także montaż kamer monitoringu. Zadaszenia nad wyjściami z tunelu od strony ul. Tarnogórskiej będą wymieniane na nowe wiaty. W ich sąsiedztwie staną tablice systemu dynamicznej informacji pasażerskiej informujące o odjazdach pociągów.

Gliwice. Budowa centrum przesiadkowego

Zmodernizowany tunel będzie łącznikiem dworca PKP z nowoczesnym centrum przesiadkowym powstającym po północnej stronie torów.

Obiekt ten zyska ekolog0iczną instalację fotowoltaiczną o dużej mocy i odpowiednią infrastrukturę: system dróg wewnętrznych, zadaszone stanowiska peronowe dla autobusów i infrastrukturę rowerową (drogi wraz z parkingami, dedykowane wiaty rowerowe oraz punkty napraw). Zmieni się również południowa strona dworca PKP – plac przed dworcem i plac Piastów oraz ulice: Bohaterów Getta Warszawskiego, Okopowa oraz część Piwnej, Jagiellońskiej i Zwycięstwa.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, z nowoczesnego, w pełni przyjaznego osobom niepełnosprawnym centrum przesiadkowego będzie można korzystać od drugiej połowy 2022 r.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)