Dąbrowa Górnicza. Uwaga kierowcy. Duże utrudnienia na ul. Kościuszki

Ruszyły prace na ul. Kolejowej i Kościuszki. To część dużej inwestycji, obejmującej budowę centrum przesiadkowego i przebudową układu drogowego w śródmieściu. W trakcie robót z dużymi zmianami muszą liczyć się kierowcy i pasażerowie autobusów.

Okolice dworca kolejowego w centrum miasta mocno się zmienią.
Okolice dworca kolejowego w centrum miasta mocno się zmienią.
Źródło zdjęć: © UM Dąbrowa Górnicza | UM Dąbrowa Górnicza

Ul. Kościuszki zamknięto od zjazdu do Fabryki Pełnej Życia do skrzyżowania z ul. Kolejową, która z ruchu wyłączona została na całej długości. Możliwy jest dojazd tylko dla mieszkańców i do punktów usługowych.

W Dąbrowie Górniczej inaczej pojadą autobusy

Oprócz kierowców, utrudnienia dotyczą też pasażerów autobusów. Dla linii 16, 79, 242, 604, 644, 716 i 903N zmodyfikowano rozkłady jazdy, a autobusy kursują po zmienionych trasach. Z użytkowania wyłączone są przystanki przy ul. Kościuszki: przy stacji PKP oraz na wysokości Aldi i Żabki. Autobusy nr 16, 79 i 242 zatrzymują się na ul. Limanowskiego w rejonie dojścia do peronów. Stamtąd można dostać się pieszo do przejścia przez tory. Autobusy nr 604, 644 i 903N kursują ul. Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Morcinka, Folwarczną i Urbańskiego, którą dojeżdżają na drugą stronę torów. Autobus nr 716 jeździ ul. Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego i Graniczną, a na drugą stronę torów przejeżdża wiaduktem.

W pierwszym etapie prac, do marca 2021 r., na ul. Kolejowej i Kościuszki wykonywane będzie uzbrojenie podziemne i kanalizacja. To elementy dużego przedsięwzięcia, obejmującego budowę centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym oraz przebudowę układu drogowego w śródmieściu.

Budowa centrum przesiadkowego w Dąbrowie Górniczej

Za 229 mln zł, inwestycję wykona konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex. Przedsięwzięcie realizowane jest wspólnie przez miasto i PKP PLK S.A. W jego ramach powstaną: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego (łącznie na 375 miejsc), tunel drogowy łączący te ulice, przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów, centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy, droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową, tunel pieszo-rowerowy w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany. W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont czeka ul. Kolejową, gdzie położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie. Wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 r. Nowe rozwiązania usprawnią ruch, ułatwią poruszanie się po mieście i korzystanie z transportu publicznego.

Prowadzenie prac w tak szerokim zakresie wiąże się ze zmianami i utrudnieniami w ruchu. Na początku grudnia zostanie czasowo zamknięty przejazd kolejowy przy ul. Konopnickiej.

W śródmieściu, na przedłużeniu ul. Kościuszki powstanie podziemny tunel; w rejonie stacji zbudowane zostaną nowe drogi i ronda, modernizację przejdzie ul. Kolejowa. Zniknie przejazd na ul. Konopnickiej, a piesi i rowerzyści na drugą stronę torów dostaną się tunelem. Rozwinie się infrastruktura rowerowa, wyremontowane zostaną chodniki.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)