Silna kampania wizerunkowa Wirtualnej Polski

4 września ruszyła ogólnopolska kampania wizerunkowa portalu Wirtualna Polska.

05.09.2006 09:25

Oparto ją na oryginalnej zabawie kontekstem – wszystkie wykorzystane w kampanii hasła i layouty reklamowe nawiązują do sytuacji, w której odbiorca przekazu aktualnie się znajduje. Siła kampanii polega na aktywnym wykorzystaniu mediów niestandardowych. Media tradycyjne i tradycyjne nośniki reklamowe (wykorzystane jednak w sposób nietuzinkowy) stanowią istotne wsparcie kampanii.

Przewodnim hasłem kampanii WP jest 'Internet z widokiem na…'. Kampania kierowana jest do osób w wieku 15-24, pochodzących z największych aglomeracji w Polsce, m.in. Trójmiasta, Warszawy, Krakowa.

Hasło przewodnieInternet z widokiem na... – warianty hasła zależą od miejsca, w którym zostało umieszczone, np.:Internet z widokiem na film – oparcia krzeseł w kinach;Internet z widokiem na podróże, Internet z widokiem na Polskę – pociągi Intercity,Internet z widokiem na Ciebie – lustra w przymierzalniach sieci odzieżowych, Internet z widokiem na info – witryny kiosków, saloników prasowych;Internet z widokiem na smak – stojaki na stolikach w sieci Sphinx.

Jednocześnie wszystkie hasła nawiązują do serwisów WP (...na rozrywkę – serwisy rozrywkowe, ...na info – wiadomości, ...na rynek – serwisy biznesowe etc.). W komunikacji offline nawiązanie to jest abstrakcyjne, w bardziej konkretne zamienia się w komunikacji online, gdzie poszczególne hasła przekierowują już do określonych serwisów.

Media:Niestandardowe1. Lustra w przebieralniach sieci odzieżowych (m.in. Reserved, Cropp Town, House, Troll);2. Witryny sklepowe (m.in. InMedio, Relay, Kolporter, );3. Lady i podłogi (Kolporter, House);4. Pociągi Intercity (drzwi wejściowe do przedziałów, zagłówki foteli w wagonach bezprzedziałowych);5. Krzesła w sieciach kinowych Cinema City, Kinoplex (naklejki fluorescencyjne);6. Stojaki na stolikach (m.in. restauracje Sphinx);7. Wrzutki (kalendarzyki szkolne w sieci Kolporter oraz Cropp Town);8. Kartki typu „free postcards” (blisko 200 najpopularniejszych klubów, restauracji w Trójmieście, Warszawie i Krakowie).

Tradycyjne9. Outdoor: citylighty (Trójmiasto, Warszawa, Kraków), megaboardy (Warszawa: hotel Warszawa, Al. Jana Pawła II, Kraków: Rynek Główny, Gdańsk: Wały Piastowskie), plakaty w szkołach (Trójmiasto, Warszawa, Kraków)10. Internet: kampania autopromocyjna na portalu, a także w wybranych serwisach poza portalem;11. Radio: kilkanaście rozgłośni radiowych ogólnopolskich i lokalnych, m.in. Radio Zet, Radiostacja, Radio Kolor, Radio Wawa;12. Prasa: kampania prasowa w czasopismach, w tym m.in. Newsweek, Przekrój, Joy, Dziewczyna, Shape, Gentleman, Machina.

Kreacje przygotowała Agencja reklamowa Rafineria

Zakup i planowanie mediów dokonał Zespół Komunikacji Wirtualnej Polski.

Jak długo potrwa kampania?

- Działamy na rynku niezwykle konkurencyjnym, stąd nie mogę zdradzić czasu trwania kampanii. Jeśli chodzi o koszt kampanii, jest on tajemnicą handlową firmy i jako taki pozostaje jedynie do wiadomości władz spółki - powiedziała nam Katarzyna Halicka z biura prasowego Wirtualnej Polski.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)