PolskaSiła markowych produktów

Siła markowych produktów

Dlaczego wolimy kupować produkty markowe? Czym jest marka, jaką rolę pełni w gospodarce, dlaczego firmy nie szczędzą pieniędzy na wypromowanie swojej własnej marki? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć na łamach poniedziałkowego Magazynu Finansowego Prawa i Gospodarki w raporcie, pt. „Esperanto gospodarki”.
Największą sztuką marketingu jest umiejętność stworzenia, utrzymania, ochrony i ulepszania marki. To marka stanowi o wartości przedsiębiorstwa, pomaga zakorzenić się i trwać na rynku. Marka to poważanie, prestiż i renoma. Dlatego też w sytuacji, gdy mamy do wyboru dwa produkty, z pewnością wybierzemy - nawet jeśli byłby o wiele droższy – produkt markowy. Tak przynajmniej zrobiłoby 79% Polaków – wynika z przeprowadzonych w maju tego roku badań OBOP-u.
Najbardziej dynamiczne i najbogatsze są właśnie te firmy, które zainwestowały w budowę i promocję swoich marek.
Czy polskie firmy mają szanse, by zaistnieć na rynkach zachodnich? _ Niektórym polskim produktom to się udało na lokalnych rynkach, w poszczególnych krajach_ - przyznał Mirosław Boruc, prezes Instytutu Marki Polskiej._ Generalnie jednak polskich firm nie stać na robienie światowej kariery. Wyjściem z tego jest wypromowanie marki kraju_ - dodał.
Promocja Polski ma być przekonaniem potencjalnych partnerów, że jesteśmy obliczalnym i stabilnym partnerem. Tak, by znak „made in Poland” – zamiast „polnische wirtschaft” – wywoływało pozytywne reakcje. (mon)

31.07.2000 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

magazynmarketingraport
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)