Siła markowych produktów
Dlaczego wolimy kupować produkty markowe? Czym jest marka, jaką rolę pełni w gospodarce, dlaczego firmy nie szczędzą pieniędzy na wypromowanie swojej własnej marki? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć na łamach poniedziałkowego Magazynu Finansowego Prawa i Gospodarki w raporcie, pt. „Esperanto gospodarki”.
Największą sztuką marketingu jest umiejętność stworzenia, utrzymania, ochrony i ulepszania marki. To marka stanowi o wartości przedsiębiorstwa, pomaga zakorzenić się i trwać na rynku. Marka to poważanie, prestiż i renoma. Dlatego też w sytuacji, gdy mamy do wyboru dwa produkty, z pewnością wybierzemy - nawet jeśli byłby o wiele droższy – produkt markowy. Tak przynajmniej zrobiłoby 79% Polaków – wynika z przeprowadzonych w maju tego roku badań OBOP-u.
Najbardziej dynamiczne i najbogatsze są właśnie te firmy, które zainwestowały w budowę i promocję swoich marek.
Czy polskie firmy mają szanse, by zaistnieć na rynkach zachodnich? _ Niektórym polskim produktom to się udało na lokalnych rynkach, w poszczególnych krajach_ - przyznał Mirosław Boruc, prezes Instytutu Marki Polskiej._ Generalnie jednak polskich firm nie stać na robienie światowej kariery. Wyjściem z tego jest wypromowanie marki kraju_ - dodał.
Promocja Polski ma być przekonaniem potencjalnych partnerów, że jesteśmy obliczalnym i stabilnym partnerem. Tak, by znak „made in Poland” – zamiast „polnische wirtschaft” – wywoływało pozytywne reakcje. (mon)
31.07.2000 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika