Siatkówka coraz popularniejsza
Finałowy turniej siatkarskiej Ligi Światowej rozegrany w Katowicach
cieszył się dużym zainteresowaniem widzów. Relacje z imprezy na
antenie Polsatu przy 27, 54 proc. udziale oglądało średnio 3, 17
mln osób. Stacja zarobiła 6 mln złotych.
Najchętniej śledzonym spotkaniem była potyczka Polaków z Francuzami, obejrzało ją 3, 81 mln osób przy udziałach w rynku wynoszących 29, 64 proc- wynika z danych przygotowanych przez AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl. Najlepsze wskaźnik SHR proc. mimo słabszej widowni uzyskało jednak sobotnie spotkanie z Brazylią (31, 43 proc. udziałów, 3, 69 mln widzów). Finał bez narodowej kadry zobaczyło 2,2 mln osób, dając kanałowi 19,11 proc. udziału.
Podczas emisji spotkań Polsat z widownią na poziomie 3, 17 mln widzów był liderem ryku. Jedynkę w omawianym okresie w analogicznych pasmach śledziło średnio 2, 73 osób, Dwójkę 1, 71 mln widzów a TVN zaledwie 1, 3 mln osób.
Kanał Data Opis AMR 4+ SHR% 4+
Polsat 11-07-2007 LŚ Polska- Francja 3813994 29,64%
Polsat 13-07-2007 LŚ Polska- USA 3818031 29,72%
Polsat 14-07-2007 LŚ Polska- Brazylia 3687596 31,43%
Polsat 15-07-2007 LŚ Polska- USA 2241038 27,01%
Polsat 15-07-2007 LŚ Rosja- Brazylia 2228269 19,11%
średnio
3169048 27,54%
Jeszcze lepsze wyniki spotkania notowały w komercyjne grupie 16-49. Potyczka z Brazylia dała stacji aż 37, 53 proc. udziału. Średnia wyniosła 31,77%.
Kanał Data Opis AMR 16-49 SHR % 16-49
Polsat 11-07-2007 LŚ Polska- Francja 1888100 33,03%
Polsat 13-07-2007 LŚ Polska- USA 2069313 35,79%
Polsat 14-07-2007 LŚ Polska- Brazylia 1958700 37,53%
Polsat 15-07-2007 LŚ Polska- USA 1112303 29,82%
Polsat 15-07-2007 LŚ Rosja- Brazylia 1126530 21,67%
średnio * * * * 1632417 31,77%
Niezłe wyniki zanotowały także spotkania w Polsacie Sport. Największą widownię zgromadziła tradycyjnie rywalizacja Polski z Brazylią. Mimo, że była emitowana także na antenie otwartego Polsatu w tematycznym kanale zainteresowała 437 tys. osób. Stacja zarobiła na reklamach podczas finałowego turnieju blisko 1, 3 mln złotych.
Wśród osób oglądających spotkania na Polsacie dominowali mężczyźni powyżej 45 roku życia ze wsi i małych miast. Blisko połowa widzów miała zaledwie wykształcenie podstawowe. Polsat Sport wybierali przeważnie mieszkańcy bardzo dużych oraz małych miast. Zwykle były to osoby z wykształceniem średnim.
Polsat
AFF ADH %
Płeć Mężczyźni 116 56,10%
Kobiety 85 43,90%
Wiek 4 - 9 41 2,54%
10 - 15 59 4,64%
16 - 19 84 5,25%
20 - 24 50 4,44%
25 - 29 81 6,79%
30 - 34 120 9,11%
35 - 39 120 7,85%
40 - 44 110 7,46%
45 - 49 129 10,40%
50 - 54 123 10,13%
55 - 59 139 9,68%
60+ 120 21,72%
Wlk. miasta Wieś 100 38,48%
< 50 tys. 97 23,35%
50-100 tys. 112 9,93%
100-200 tys. 97 7,78%
200 tys. 99 20,46%
Zawód Top management 116 9,35%
Pracownicy szczebla średniego 99 11,96%
Pracownicy fizyczni i rolnicy 121 23,13%
Emeryci 119 30,98%
Inny 71 24,59%
Wykształcenie Podstawowe 108 49,25%
Średnie 106 31,30%
Wyższe 114 12,27%
Inne 51 7,18%
Polsat Sport
AFF ADH %
Płeć Mężczyźni 148 71,65%
Kobiety 55 28,35%
Wiek 4 - 9 47 2,95%
10 - 15 103 8,15%
16 - 19 63 3,95%
20 - 24 57 5,08%
25 - 29 108 9,03%
30 - 34 78 5,91%
35 - 39 185 12,16%
40 - 44 79 5,32%
45 - 49 151 12,20%
50 - 54 135 11,17%
55 - 59 108 7,50%
60+ 92 16,58%
Wlk.miasta Wieś 36 13,67%
< 50 tys. 117 28,17%
50-100 tys. 221 19,68%
100-200 tys. 100 7,98%
200 tys. 148 30,50%
Zawód Top management 132 10,66%
Pracownicy szczebla średniego 154 18,56%
Pracownicy fizyczni i rolnicy 113 21,64%
Emeryci 103 26,89%
Inni 64 22,25%
Wykształcenie Podstawowe 62 28,14%
Średnie 157 46,43%
Wyższe 133 14,33%
Inne 79 11,10%
Warto przypomnieć, że wcześniejsze spotkania Polaków w ramach rozgrywek fazy grupowej Ligi Światowej w siatkówce mężczyzn na antenie Polsatu śledziło od 25 maja do 30 czerwca br. średnio 1, 85 mln osób przy udziałach w rynku na poziomie 18, 96 proc. W grupie wiekowej 16-49 lat udziały wyniosły 21 proc. Kanał zarobił wówczas 13 mln złotych.