Mural z recyklingu. Wyjątkowe dzieło poznańskich uczniów

Uczniowie Zespołu Szkół Odzieżowych w Poznaniu zaprezentowali piątą edycję swojego wyjątkowego muralu tekstylnego. Tegoroczna praca, wykonana z recyklingowych tkanin, nosi tytuł "Wytchnienie" i ma na celu zachęcić mieszkańców do refleksji nad znaczeniem odpoczynku i przestrzeni wytchnienia w codziennym życiu.

 Taki mural to już tradycja. "Wytchnienie" w Poznaniu
Taki mural to już tradycja. "Wytchnienie" w Poznaniu
Źródło zdjęć: © codziennypoznan.pl

Mural zdobi fasadę budynku szkoły przy ul. Kazimierza Wielkiego 17, łącząc artystyczną wizję młodych twórców z ważnym przesłaniem społecznym. Jest to kontynuacja projektu, który od pięciu lat wpisuje się w tradycję integracyjną Starego Miasta.

Każda edycja muralu porusza inne istotne zagadnienia - od różnorodności, poprzez solidarność, aż po ciałopozytywność.

- Tkanina jako medium daje ogromne możliwości artystyczne - podkreśla Lidia Koralewska, nauczycielka i koordynatorka projektu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Inspirują innych

- Pozwala na tworzenie zarówno płaskich kompozycji, jak i form przestrzennych, umożliwiając dowolne eksperymentowanie z kolorem, fakturą i technikami. To piękne, że młodzież inspiruje innych poprzez swoją twórczość - dodaje.

Tegoroczny mural, zatytułowany "Wytchnienie", jest odpowiedzią na potrzeby i oczekiwania różnych pokoleń w szybko zmieniającym się świecie.

Praca wykonana z materiałów z odzysku stanowi nie tylko wizualną atrakcję, ale także głos młodzieży w dyskusji o wartościach związanych z odpoczynkiem, regeneracją i życiem w równowadze.

Fasada szkoły, ozdobiona tą unikatową instalacją, przyciąga uwagę i skłania do przemyśleń, co "wytchnienie" oznacza dla każdego z nas. Mural tekstylny staje się tym samym zarówno symbolem twórczej energii młodych ludzi, jak i artystycznym akcentem na mapie Poznania.

Źródło: Codzienny Poznań/WP

Źródło artykułu:codziennypoznan.pl
muralrecyklingtekstylia
Wybrane dla Ciebie
Węgierska pokusa PiS [OPINIA]
Tomasz P. Terlikowski
Komentarze (2)