Trwa ładowanie...
d2qlzpj
starlink
13-02-2008 08:00

Rynek reklamowy przekroczył wartość 6,5 mld zł


Rynek reklamowy przekroczył w 2007 roku wartość 6,5 mld zł, notując
wzrost o 14,5 proc. - poinformował w raporcie dom mediowy Starlink.
Najwyższą dynamiką cechowała się reklama internetowa (+40,7 proc.),
najmniejszą w dziennikach (+4,2 proc.).

d2qlzpj
d2qlzpj

"Jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że firma Expert Monitor, której dane służą do tworzenia estymacji Starlinka, rozszerzyła liczbę monitorowanych stacji telewizyjnych, to wzrost rynku reklamy wyniósł nawet 16,2 proc." - napisano w raporcie.

- W 2007 roku rozpędzona gospodarka przekładała się na wysoką dynamikę wzrostu rynku reklamowego. W roku 2008, szczególnie w pierwszej jego części przewidujemy kontynuację tej dynamiki. Zmiany w metodzie zakupu czasu antenowego i podwyżki cen w stacjach telewizyjnych spowodują dalszy wzrost przychodów nadawców. Wyższym niż średnia rynkowa wzrostem będą charakteryzować się nakłady na reklamę w internecie i reklamie zewnętrznej. - mówi Tomasz Chełmecki, dyrektor zarządzający domu mediowego Starlink.

Najwyższą dynamiką (w porównaniu z rokiem 2006) cechowały się reklama internetowa (+40,7 proc.), reklama kinowa (+35,1 proc.) reklama zewnętrzna (+19,4 proc.) oraz telewizja (+17,4 proc.). Poniżej średniej rynkowej rosły nakłady na reklamę w dziennikach (+4,2 proc.), w magazynach (5,6 proc.), oraz w radiu (9,3 proc.). Niezmiennie najwięcej inwestycji ulokowano w telewizji - było to 3,35 mld zł, co stanowi 50,9 proc. ogółu inwestycji. Największy wzrost wydatków telewizyjnych odnotowany został w czterech sektorach: telekomunikacja, finanse, żywność oraz higiena i pielęgnacja ciała.

W konsekwencji różnej dynamiki zmian poszczególnych klas mediów zmienia się ich udział w rynku reklamowym. Spadki udziałów zanotowały dzienniki, magazyny oraz radio. Największy wzrost udziału zanotowały telewizja oraz internet. Zmiany udziałów telewizji i radia są częściowo spowodowane zmianami w monitoringu firmy Expert Monitor.

d2qlzpj

Wśród sektorów marketingowych największą dynamiką charakteryzowały się: telekomunikacja (+37 proc.), czas wolny (+36 proc.) oraz finanse (+31 proc.). Najwyższy wzrost wolumenu inwestycji wystąpił w sektorach: telekomunikacja (+195,3 mln zł), finanse (+143,2 mln zł), pozostałe (+69,8 mln zł, głównym czynnikiem wzrostu była kategoria nieruchomości) oraz motoryzacja (+64,9 mln zł). Niezmiennie najważniejszym sektorem reklamowym pozostaje żywność, aczkolwiek jego udział w rynku inwestycji reklamowych stopniowo maleje i w roku 2007 wyniósł 12,3% (w roku 2006 było to 13,2%). Kolejne miejsca zajmują sektory telekomunikacja (udział 11,1%) oraz finanse (z udziałem 9,4 proc.).

d2qlzpj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2qlzpj
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj