Ruszyła kampania społeczna HejtStop. Zdjęcia wywołały lawinę dyskusji
• Agencja VML wraz z Projekt: Polska i SzybkaPapuga.pl przygotowała kampanię społeczną HejtStop
• Kampania ma na celu skuteczną walkę z agresją w internecie
• Zdjęcia promujące kampanię odbiły się szerokim echem pośród internautów
24.03.2016 | aktual.: 24.03.2016 21:11
"Pedał", "szmata", "brudas"; "A jeśli kiedyś tak nazwą Twoje dziecko?" - Takie pytanie stawiają przed nami autorzy kampanii HejtStop. W dobie wszechobecnego dostępu do Internetu, przypadki agresji słownej stały się niebywale częste i właśnie z tym zjawiskiem kampania HejtStop zamierza walczyć.
- Hejt w sieci stał się powszechnym zjawiskiem. Wydawałoby się, że zadomowił się on w internetowej przestrzeni na dobre i nie ma na niego sposobu. A przecież nawoływanie do nienawiści w Internecie jest przestępstwem, tak samo jak w prawdziwym świecie. Dlatego stworzyliśmy realne rozwiązanie dla tych, którzy chcieliby wyeliminować taki język z otaczającego nas świata. Teraz każdy anonimowo może wskazać krzywdzącą treść, którą my zgłosimy organom ścigania. Razem zablokujemy mowę nienawiści! - przekonuje Joanna Grabarczyk z Projekt: Polska, współorganizatorka akcji. - Naszym działaniem chcemy zachęcać wszystkich internautów do aktywnego uczestnictwa w usuwaniu krzywdzących treści z sieci – dodaje Joanna Grabarczyk.
W ramach akcji powstała aplikacja umożliwiająca internautom anonimowo zgłaszanie do prokuratury wszystkie przypadki mowy nienawiści. Każdy, kto uzna, że widzi przykład mowy nienawiści w Internecie, może poprzez stronę www.hejtstop.pl wysłać zrzut ekranu przedstawiający takie zachowanie. Jeśli treść zgłoszenia łamie prawo, trafi ono prosto do prokuratury.
Warto także wspomnieć o zdjęciach stworzonych do promocji kampanii HejtStop, które wywołały burzliwą dyskusję w Internecie. Przedstawiają one nowo narodzone dzieci, które na rękach mają opaski z przykładami wulgarnych określeń używanych w mowie nienawiści zamiast ich własnych imion.