Rusza kampania "Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj"
"Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj" - rusza kampania koalicji "Masz głos, masz wybór",
która ma zachęcić do udziału w nadchodzących wyborach prezydenckich.
02.06.2010 12:45
Celem kampanii „Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj” jest przekonanie wyborców, że udział w głosowaniu nie jest skomplikowany, czasochłonny i nie przeszkodzi w realizacji planów weekendowych. Choć frekwencja w ostatnich wyborach prezydenckich była, jak na warunki polskie, wysoka (w 2005 r. wyniosła 50%), jest ona wciąż niższa niż w wielu krajach europejskich. Przykładem może być Francja, gdzie w ostatnich wyborach prezydenckich wzięło udział 84% obywateli.
Rodzinna impreza, spotkanie z przyjaciółmi, wycieczka poza miasto czy zakupy w galerii handlowej nie powinny przekreślać uczestnictwa w wyborach. Dotyczy to również osób pracujących i uczących się poza miejscem stałego zamieszkania oraz tych, które planują wyjazd podczas wyborów.
- Chcemy pokazać, że postawienie krzyżyka wyborczego nie krzyżuje planów. Jest wiele możliwości oddania swojego głosu. W tych wyborach dużo łatwiej będzie wziąć udział także osobom niepełnosprawnym i powyżej 75 roku życia przez wprowadzenie możliwości głosowania przez pełnomocnika - mówi Joanna Załuska, koordynator kampanii z ramienia Fundacji im. Stefana Batorego.
Kampania „Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj” prowadzona będzie w mediach (spoty radiowe i telewizyjne, bannery internetowe, reklamy prasowe), a także lokalnie (prawybory w szkołach i na wyższych uczelniach). Na stronie www.gdziekolwiek-bedziesz.pl można znaleźć przydatne materiały (w tym „Poradnik wyborcy” i kalendarz wyborczy), a także obejrzeć spoty reklamowe.
„Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj” jest kolejną, ogólnopolską kampanią koalicji „Masz głos, masz wybór”. Koalicja zrealizowała także akcje „Zmień kraj, idź na wybory” w 2007 roku przed wyborami parlamentarnymi oraz „Pępek Europy” w 2009 roku przed wyborami do Parlamentu Europejskiego.
Koalicja „Masz głos, masz wybór” skupia kilkanaście opiniotwórczych i cieszących się autorytetem organizacji pozarządowych, które wspólnie działają na rzecz zwiększenia udziału obywateli w wyborach. Organizacje te z powodzeniem przeprowadziły dwie skuteczne kampanie profrekwencyjne: „Zmień kraj. Idź na wybory”, przed wyborami parlamentarnymi 2007 oraz „Pępek Europy”, przed wyborami do Parlamentu Europejskiego 2009. W 2010 roku koalicja zamierza zrealizować dwie ogólnopolskie kampanie: przed wyborami prezydenckimi i samorządowymi. Koalicja zabiega także o zmiany w prawie wyborczym, które mają ułatwić obywatelom udział w głosowaniu (dzięki jej staraniom udało się wprowadzić do prawa wyborczego procedurę głosowania przez pełnomocnika).